Az újranyitott verseny eredményét az ajánlatkérő Nemzeti Kommunikációs Hivatal tette közzé a Közbeszerzési Értesítőben. A két legnagyobb nyertes cégnek a legnagyobb falat a Magyar Turisztikai Ügynökség 2018. évi kommunikációs tevékenysége körében végzendő komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása volt, 1 milliárd 986 millió forinttal.
A feladatok között szerepelt még - egyebek mellett - az MFB Zrt. pénzügyi termékeinek idei kommunikációjához kapcsolódó ügynökségi feladatok elvégzése, a Magyar Posta Zrt. részére piackutatások és próbavásárlások lebonyolítás, továbbá komplex kommunikációs szolgáltatások a Szépművészeti Múzeum és intézményei részére.
A Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. egy bő 86 milliós, míg együtt a Trinity International Communications Kft., a Young and Partners Kommunikációs és Tanácsadó Kft. és a Sprint Nyomda Kft. három munkát nyert 225 millió forintért. A cégek megbízása abból a szempontból érdekes, hogy ezek - a sajtóban Rogán Antal miniszter lépcsőházi szomszédjaként emlegetett - Csetényi Csaba érdekeltségei, akiről a nyár elején az terjedt, hogy fontos kormányzati szereplőkkel került konfliktusba, ezért kiesett a pixisből, a Közbeszerzési Döntőbizottság pedig eltiltotta őket a tendereken való indulástól szeptemberig. Egyes sajtóhírek arról szóltak, hogy a csökkenő megrendelések miatt Kuna Tibor is kegyvesztett lett.
Korábban a két vállalkozó reklámügynökségei bírságot is kaptak a közbeszerzési törvény megsértése miatt: az indoklás szerint egyes alvállalkozókat nem az előírt mértékben foglalkoztattak. A mostani szerződéseket még június közepe előtt kötötték, vagyis a büntetés előtt.
A New Land Media és a Lounge csoport - sajtóértesülések szerint - Balásy Gyula tulajdonában van és nagy nyertese a kormány kommunikációjának.
A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.