Az ellenőrzés során a megfelelő zárhatóságot, a feltüntetett összetevők mennyiségét, a bőrrel érintkező termék kémhatását (pH-értékét), a címkén olvasható tájékoztatás helytállóságát vizsgálták. A mosogatószerek mindegyike átment a próbán, használatuk tehát biztonságos, a vásárlók pontos, hiteles tájékoztatást kapnak összetételükről - írta közleményében az ITM.
Tudományosan mosogattak
A labor az elmosható tányérszám alapján összemérte a termékek hatékonyságát is. A szakemberek 2 milliliter színezett zsiradékkal egyformán szennyezett tányérokat mosogattak el 45 Celsius-fokon, 3 liter mosogatóoldatban, 4,5 gramm mosogatószer felhasználásával. A mosogatást addig folytatták, amíg a mosogatólé felületén egybefüggő feloldatlan zsiradékfolt jelent meg. A legjobban teljesítő szer egy adagja 26 tányérral bírt el, a másik véglet mindössze 2 tányér megtisztítására bizonyult alkalmasnak.
A Rossmann és a DM szerei a befutók
A régről, jól ismert hazai gyártmányoktól a nemzetközi áruházláncok és bolthálózatok saját márkás árucikkeiig tartó, széles termékpalettára kiterjedő vizsgálat részletes eredménye itt található. A 16 termék közül az egységnyi mosogatószerrel a legtöbb tányért, illetve tíz tányért a legolcsóbban a Rossmann és a DM sajátmárkás szereivel mosogatták el a tesztelők, de utánuk jól szerepelt a Cif egyik mosogatószere is. Ugyanakkor nem túl fényesen zárta a tesztet a Tesco 4Max, a Spar Splendid és az Unilever Seventh Generation Fresh nevű árucikke.
A minisztérium a magyar emberek oldalán áll
A tisztítószerek februári ellenőrzés-sorozata összességében megnyugtató eredménnyel zárult, az 50 különböző mosó-, mosogató- és fehérítőszer közül mindössze két hipó akadt fenn a rostán rosszul záródó kupakjaik miatt, ezeket azonnal kivontuk a forgalomból - mondta el Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára.
Az ITM folyamatos fogyasztóvédelmi jelenlétével, rendszeres ellenőrzéseivel a magyar emberek oldalán áll. A tárca egész évben azon dolgozik, hogy kizárólag jó minőségű és biztonságos termékek kerüljenek a vásárlók kosarába, az otthonokba - írták a közleményben.