- Hol és hány postán érhető el a személyi kölcsön?
- Azokról a postákról van szó, ahol teljes körben elérhető a Magyar Posta által nyújtott szolgáltatásportfólió, vagyis a bankszámla-, a befektetési, a biztosítási és az egyéb értékpapír-szolgáltatás. Ez a 350-400 posta az, amelyek értékesítési szempontból országosan a cég zászlóshajóinak számít. Június 15-én a fővárosi 9. számú postán kezdtük el kínálni a személyi kölcsönt, az országos kiterjesztés a hónap végén indult el, július 13-ától pedig már országosan 345 postán lesz elérhető ez a termék. Az idén további bővítést nem tervezünk, de a technikai lehetőségeink adottak arra, hogy szükség esetén növeljük a hálózatot. Fontos előny az ügyfelek számára és számunkra a nagy hálózati elérés, vagyis az, hogy gyakorlatilag minden nagyobb településen kínáljuk a szolgáltatást, miközben a bankok jó része folyamatosan csökkenti lakossági fiókjai számát.
- A hitelezés erősítése azt is jelenti, hogy lesz hitelkártya és jelzáloghitel is?
- Rövid távon egyik sem várható, de ha jelzáloghitelről van szó - ami a személyi kölcsönnél sokkal bonyolultabb terméknek számít -, az érdeklődő ügyfelek adatait felvesszük és az FHB, mint banki partnerünk felé továbbítjuk. Ami a hitelkártyát illeti, a középtávú terveinkben benne lehet a bevezetése.
- Mekkora hitelkihelyezést terveztek?
- A piaci trendek alapján az idén többmilliárdos hitelkihelyezéssel számolunk, a termék értékesítéséhez több mint ezer munkatársunkat képeztük ki. A hiteltermék-szegmens volt az az utolsó hiányzó szegmens a szolgáltatás-palettánkról, ami ahhoz kellett, hogy a Posta univerzális pénzügyi szolgáltatóként tudjon működni. Az elmúlt két-két és fél év kényszerű partnerváltásai után a nulláról kellett újra építenünk ezt a portfóliót.
- Kik jelentik a célcsoportot?
A postára járó ügyfélkör jelenti a célcsoportot, vagyis azok, akik csekket adnak fel, itt intézik a csomag- és levélügyeiket, esetleg már rendelkeznek számlával, megtakarítással. Széles rétegről van szó, hiszen a 18 év feletti lakossági 85 százaléka fizet be csekket - nem biztos, hogy minden számláját így rendezi, de rendszeresen jár postára. Továbbá már 40 ezer folyószámlát illetve 30 ezer befektetési számlát kezelünk.
Stratégiai célunk, hogy kialakítsunk egy stabilan a postákon bankoló ügyfélkört, ehhez a hiteltermék egy kiegészítő funkció - a fő bevonzó terméknek a bankszámlát tekintjük. Ez azt jelenti, hogy erőteljesen építünk a jelenleg meglévő, aktívan bankoló számlás ügyfélállományra, de nem titkolt célunk, hogy a személyi kölcsönön keresztül is szerezzünk új ügyfeleket.
- Ki kaphat hitelt?
- Jól tervezhető, átlátható árazású, egyszerű konstrukcióról van szó: 200-500 ezer forintos felvehető hitelösszeggel, 2-4 éves futamidővel, a futamidő végéig fix kamattal. Ez azt jelenti, hogy például félmillió forintos kölcsönösszeget, három éves futamidővel havi 17,7 ezer forint törlesztővel lehet visszafizetni.
Mindehhez az ügyfélnek legalább hathavi alkalmazotti munkaviszonyt vagy öregségi nyugdíjstátuszt, legalább három hónapja bankszámlára érkező, minimum 100 ezer forint nettó jövedelmet kell felmutatnia, illetve nem szerepelhet a negatív KHR- - korábban BAR-ként ismert - listán. Az igénylés során adóstárs is bevonható.
(Cikkünk megjelenését a Magyar Posta támogatta.)