A cég attól tart, hogy ha megegyezés nélküli lesz a brexit, akkor az Európai Unióból október végén történő brit kilépés után fennakadások lehetnek az alkatrészellátásban, ami megbénítja a termelést.
A legnagyobb brit autógyártó azt közölte, hogy akárhogy lesz, megállapodással, vagy anélkül lép ki London az EU-ból, a cég egy hétre biztosan leállítja a termelését.
Ralf Speth vezérigazgató azt mondta, hogy a JLR brit gyárainak napi 20 millió alkatrészre van szüksége, és ha megegyezés nélküli lesz a kilépés az EU-ból, akkor az alkatrészek egy része egy bizonyos ideig nem ér el Nagy-Britanniába és leáll a termelés.
A vállalatvezető még az év elején arról beszélt, hogy a vállalatnak évente 1,2 milliárd font (450 milliárd forint) többletköltséget okozna, ha európai exportját a brit EU-tagság megszűnése után vámok terhelnék, és ez a cég puszta fennmaradását sodorná veszélybe.
A Nagy-Britanniában tavaly gyártott 1,5 millió autónak közel a harmada a JLR három gyárában készült.
A német BMW és a japán Toyota korábban jelezte, hogy brit gyáraiban november 1-én egyetlen napra leállítják a termelést. Valószínűnek tűnik elemzők szerint, hogy Lengyelországba vagy más kelet-európai gyártóhelyekre költöznek a japán autógyártók a britektől.