A MAHASZ szerint Magyarországon a fizikai hanghordozók - cd, dvd, dvd-video - értékesítése évről-évre 20 százalék körüli csökkenést mutat, 2013-ban újabb 25 százalékkal kevesebb cd-t adtak el.

Mindezek ellenére a 2013-as év áttörést jelenthet: a digitális értékesítések 50 százalékkal nőttek, köszönhetően számos új, elsősorban előfizetés alapú (streaming) szolgáltatás hazai elindulásának. Az 50 százalékos emelkedésen belül a streaming-bevételek megduplázódtak. Összértékben azonban mindez még mindig nem tudja ellensúlyozni a fizikai eladások csökkenését. A digitális piac jelentős emelkedése igen alacsony bázisszámról indult, és az 500 millió forintot megközelítő értékesítés még mindig kevésnek bizonyul a fizikai piac közel 1 milliárd forintos csökkenésével szemben - közölték. A szövetség adatai szerint kiskereskedelmi értéken számolva a fizikai hanghordozók értékesítése közel 2,6 milliárd forint volt tavaly.

A nemzetközi piacon a Mahasz szerint a digitális szegmens további erősödése látható, az előző évi 36 százalékhoz képest 2013-ban már a teljes bevétel 39 százalékát teszik ki. Az előfizetéses szolgáltatások nemzetközi szinten is egyre nagyobb hányadát adják a digitális értékesítéseknek: 2013-ban a digitális eladások összesen 4,3 százalékkal nőttek, de ezen belül az előfizetéses szolgáltatások 51 százalékos emelkedést mutattak.