Sokan használnak az interneten ár-összehasonlító szolgáltatásokat, amelyek azonban csak elvileg nyújtanak pontos eligazítást arról, hogy adott termék, hol kapható meg a legolcsóbban - írja a Magyar Nemzet. Az internetes boltok egy része úgy veri át ezeket a rendszereket, hogy nem létező termékeket hirdet a portálján nagyon olcsón.
Amikor aztán a boldog vevő megrendeli az árut valamilyen indokkal - elfogyott a raktáról, vége az akciónak stb. - elhárítják a kérését, és vagy egy gyengébb minőségű hasonló terméket ajánlanak fel, vagy egy hasonlót drágábban. A vevők egy része ilyenkor bölcsen távozik a site-ról, ám sokan megalkudnak a helyzettel.
A napilap körkérdése alapján kiderült, hogy sokan jártak már így mobiltelefon, karóra, kutyatáp, nyomtatópapír és sok más árucikk rendelésénél.
Vita alakulhat ki a webáruház és a vevő között arról is, hogy az előbbi melyik ígérete számít "hivatalos" árajánlatnak. Egyes cégek ugyanis azon a címen emelhetik az árat, hogy korábbi ajánlatuk még nem a végső szavuk volt. Szakértők szerint ezekben az esetekben a rámenős ügyfeleknek van esélyük arra, hogy elkerüljék az átverést, mert a boltok kerülik az imázsukat romboló botrányokat.
(A nyitókép forrása: Reuters)