A Sakkom Interaktív oldalán ingyenesen letölthető Influencer Magazin az ügynökség influencereket, megbízókat és követőket vizsgáló kutatásainak eredményeit mutatja be.
A top-10 legbefolyásosabb influencer a vállalati marketingesek szerint:
Kapcsolódó
1. Kasza Tibor
2. Dancsó Péter
3. Szirmai Gergely
4. Rubint Réka
5. Viszkok Fruzsi
6. Hosszú Katinka
7. Sebestyén Balázs
8. TheVR
9. Istenes Bence
10. PamKutya,
Az eredmények alapján a véleményvezérek a közvetlenségben, az egyediségben és humorosságban látják csatornájuk legfőbb vonzerejét, a folyamatos érdeklődést pedig elsősorban szórakoztató, személyes és ismeretterjesztő (tartalmakkal tudják fenntartani.
A legnépszerűbb youtuberek heti 8-10 megkeresést kapnak megbízóktól, és ennek a fele komoly munka, azaz nem arról szól, hogy "ingyen termékért cserébe gyártsanak videót" - írta a Kreatív.
Az is kiderül, hogy az influencerek csupán 14 százaléka jelöli egyértelműen, ha egy cég megbízásából készít tartalmat vagy termékmegjelenítést alkalmaz, 86 százalék csak esetenként tesz erre utalást.
A követők körében végzett kutatás adatai ráadásul azt bizonyítják, hogy a promóció feltüntetése nem von le a végeredmény értékéből, 27 százalékukat egyáltalán nem zavarják a termékajánlók, 45 százalékot pedig csak akkor, ha nem hitelesen tálalja az influencer - mondta Kozarek Andrea, a Sakkom Interaktív szakmai igazgatója.
Címlapkép forrása: facebook.com/KaszaTibor