A Sakkom Interaktív oldalán ingyenesen letölthető Influencer Magazin az ügynökség influencereket, megbízókat és követőket vizsgáló kutatásainak eredményeit mutatja be.
A top-10 legbefolyásosabb influencer a vállalati marketingesek szerint:
1. Kasza Tibor
2. Dancsó Péter
3. Szirmai Gergely
4. Rubint Réka
5. Viszkok Fruzsi
6. Hosszú Katinka
7. Sebestyén Balázs
8. TheVR
9. Istenes Bence
10. PamKutya,
Az eredmények alapján a véleményvezérek a közvetlenségben, az egyediségben és humorosságban látják csatornájuk legfőbb vonzerejét, a folyamatos érdeklődést pedig elsősorban szórakoztató, személyes és ismeretterjesztő (tartalmakkal tudják fenntartani.
A legnépszerűbb youtuberek heti 8-10 megkeresést kapnak megbízóktól, és ennek a fele komoly munka, azaz nem arról szól, hogy "ingyen termékért cserébe gyártsanak videót" - írta a Kreatív.
Az is kiderül, hogy az influencerek csupán 14 százaléka jelöli egyértelműen, ha egy cég megbízásából készít tartalmat vagy termékmegjelenítést alkalmaz, 86 százalék csak esetenként tesz erre utalást.
A követők körében végzett kutatás adatai ráadásul azt bizonyítják, hogy a promóció feltüntetése nem von le a végeredmény értékéből, 27 százalékukat egyáltalán nem zavarják a termékajánlók, 45 százalékot pedig csak akkor, ha nem hitelesen tálalja az influencer - mondta Kozarek Andrea, a Sakkom Interaktív szakmai igazgatója.
Címlapkép forrása: facebook.com/KaszaTibor