A rosszhiszemű megtévesztések elkerülése érdekében a FŐKÉTÜSZ felhívja a figyelmet, hogy szakembereik minden esetben a társaság emblémájával jól látható módon ellátott munkaruhát viselnek, és arcképes, FŐKÉTÜSZ-ös igazolvánnyal, illetve megbízó levéllel rendelkeznek.
Az arcképes igazolvány hiteles mintája erre a linkre kattintva megtekinthető. További lényeges szakmai feltétele a kéményellenőrzési tevékenységnek egy nagyértékű FŐKÉTÜSZ tulajdonú eszköz és géppark rendelkezésre állása. Ezen specializált, professzionális eszközök pedig erre a linkre kattintva tekinthetők meg.
Kapcsolódó
Az ilyen eszközök nélkül megjelenő személyek vélhetően kétes minőségű szakmai tevékenységet képesek csak elvégezni - hívják fel a figyelmet a közleményben.
Fontos tudni, hogy a FŐKÉTÜSZ-nek nincs egyetlen olyan szolgáltatása sem, amiért a helyszínen készpénzben kellene fizetni, a kéményellenőrzéseket a szolgáltatás után minden esetben átutalással rendezhetik a cégek, intézmények.
A Budapesti Közművek részeként önálló szakmai tevékenységet folytató FŐKÉTÜSZ Kéményseprőipari Divízió a jogszabályi változások eredményeként 2021. május 1-től kizárólag jogi személyként működő vállalkozások, cégek, intézmények részére végzi a kötelező kéményellenőrzéseket. A lakossági ügyfelek számára végzendő kéményellenőrzéseket 2021. május 1-től a vonatkozó törvénymódosítások miatt a Katasztrófavédelem munkatársai látják el.
A FŐKÉTÜSZ ezúton kéri a vállalkozások és intézmények vezetőit, hogy kiemelt óvatossággal járjanak el a kéményseprő szolgáltatások megrendelése kapcsán, hiszen a nem jól működő készülékek életveszélyt okozhatnak. Fontos kiemelni, hogy a szervezet ügyfélkörét többek között olyan vállalkozások és intézmények képezik, melyek jelentős személyforgalommal, látogatói létszámmal rendelkeznek (például áruházak, közintézmények, sok telephelyes vállalkozások), a felelőtlen, kétes szakmaisággal elvégzett kéményellenőrzés tehát sokak biztonságát teszi kockára. A FŐKÉTÜSZ-höz az utóbbi időben számos bejelentés érkezett a társaság nevében más piaci szereplők által elvégzett szolgáltatás minőségével kapcsolatosan.
A megtévesztő megkeresések kockázatainak elkerülése érdekében azt javasolják az ügyfelek számára, hogy minden esetben tájékozódjanak a társaság telefonos ügyfélszolgálatán