Az utóbbi években fejlődést és újítást felmutató elektromobilitási iparág számos területét nem kormányzati, hanem piaci oldalon kell szabályozni. A szaktárca ezért az e-mobilitás fejlődését segítő Jedlik Ányos terv felülvizsgálatánál a kormányzati szabályozókat visszavonja ott, ahol ez indokolt, és olyan irányba terjeszti ki azokat, ahol szükséges - közölte Weingartner Balázs az MTI tudósítása szerint.
A legfontosabb állami teendők közül kiemelte a töltőtelepítéseket az ország teljes átjárhatósága érdekében, valamint az elektromos autók vásárlásának támogatási rendszerét. A szakterületért felelős ITM első intézkedései között a pályázati keretet 300 millió forinttal emelte, és egyszerűsítette a feltételrendszert.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter mint a rendezvény védnöke levélben küldött köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a technológiai fejlődésből a Föld korlátozott erőforrásai és a klímavédelmi vállalások miatt sem szabad kimaradni. A kormány azt szeretné, hogy a következő nemzedékek a lehető legjobb állapotban örökölhessék a környezetet, ezért elkötelezett Magyarország klímasemlegessége iránt. A tárcavezető szerint csak a megújulásra képes gazdaságok lehetnek sikeresek, ezért kiemelte a megújuló erőforrások, a klímabarát ipari termelés, az elektromos közlekedés jelentőségét, mindezek érdekében pedig szakmai és társadalmi párbeszédet sürgetett.
A magyar főváros közösségi közlekedése már most is kétharmadrészt elektromos - mondta Nyúl Zoltán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) stratégiai és innovációs igazgatója, aki a töltőinfrastruktúra bővítését sürgetve hangsúlyozta, hogy a fejlesztést állami és önkormányzati oldalról is támogatni kell.
Jászay Tamás, az Elmű-Émász vállalatfejlesztési igazgatója hangsúlyozta, hogy az elektromobilitás összetett iparág, egyszerre érinti a járművek gyártóit, értékesítőit és üzemeltetőit, az olajvállalatokat, az informatikai ágazatot és az áramszolgáltatókat. Utóbbiak képviseletében kiemelte az intelligens töltés jelentőségét az elektromos autózásban. Ennek egyik nagy előnye, hogy sokkal sűrűbb töltőhálózatot tesz lehetővé, mint ami benzinkutakkal megoldható - írta az MTI.
A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.