Szeptember 5-től startol az uzletetide.hu oldal, amely a lakossági igények figyelembevételével támogatja a vállalkozásokat, lehetőséget adva arra, hogy az ott élők szűkebb és tágabb lakókörnyezetük fejlődésének akár közvetlen alakítói is lehessenek.
Az anyabank KBC hasonló oldalt már Belgiumban és Csehországban is indított, azokat már több hétmillióan látogatták meg, mintegy 108 ezer új üzletindítási ötlettel.
A koncepció lényege, hogy az ország különböző térségeiben az ott lakók szavazhatnak az interaktív, online felületen arról, milyen üzletet, boltot, szolgáltatást látnának szívesen a közvetlen környezetükben. Az uzletetide.hu felületen gyorsan, személyes adatok megadása nélkül lehet ötleteket adni. Ezzel is segítenénk a helyi üzleti élet fokozódását, a hazai kkv-k pedig inspirációt és támogatást kaphatnak vállalkozásuk bővítéséhez, továbbfejlesztéséhez - mondta Martin Jarolim.
Hosszú távra terveznek, indexeket számolnak
A bank a jövő hétfőtől induló programot hosszú távra tervezi, az őszi figyelemfelhívó kampányidőszak után jövő tavasszal egy kkv-s kör jön- számolt be Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztályának vezetője. A tervek szerint a minél nagyobb részvételi kedv érdekében együttműködnek a helyi önkormányzatokkal is. Az üzletet ide! program célja 2017 végéig 45 ezer látogató és 5 ezer üzleti ötlet elérése.
Ezen túlmenően a pénzintézet az oldalon a vállalkozások számára a sikeres üzleti aktivitáshoz fontos információkat is publikál. Két új mutatót is létrehoznak. Az úgynevezett K&H üzleti környezeti index a vállalkozások számára fontos különböző statisztikai adatok saját feldolgozásával segít eligazodni, míg a K&H üzleti iránytű a települési szintre lebontott információkkal segíti a vállalkozásukat fejleszteni vagy bővíteni kívánó kkv-kat.
Igény volna rá
A magyarok közvetlen lakókörnyezetében leginkább élelmiszerboltok, zöldségesek és fodrászüzletek találhatóak, a válaszadók 83-90 százaléka szerint akad a közelében ilyen üzlet - derül ki a K&H Bank felméréséből. Jól el van látva az ország kávézóval, cukrászdával, fagyizóval is: a válaszadóak 74 százalékának a közelében van ilyen. Akiknek a közelében nincs, azoknak a 33 százaléka viszont biztosan vásárolna ott.
A K&H kutatása a keresletet is felmérte, vagyis azt, hogy milyen üzletekbe járnak, és milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe rendszeresen az emberek. A megkérdezettek 22 százaléka vesz igénybe fitnesztermet, ezzel a vizsgált szolgáltatások és üzletek közül ez volt a legnépszerűtlenebb. A mosodákra is visszafogott az igény: a válaszadók 24 százaléka veszi igénybe rendszeresen. A legnépszerűbbeknek összevetésben a pékségek és a zöldségesek számítanak, amelyekbe a válaszadók 93, illetve 91 százaléka jár rendszeresen és ezekből elsősorban a közvetlen közelben lévőket látogatják a vásárlók.