A felhasználók 80 százaléka igényli az erős online jelenlétet a vállalkozásoktól, miközben a magyarországi kis- és közepes vállalkozások csupán 33 százaléka vallja azt magáról, hogy nagyon jól használja az online lehetőségeket a napi üzletmenet során - derült ki abból az online felmérésből, amelyet a UPC Magyarország készített a hazai kis- és középvállalatok (kkv) körében.
A megkérdezett vállalkozók közül sokan vesznek igénybe valamilyen internetkapcsolatot vállalkozásukhoz, de csak kétharmaduk használja napi szinten is az online lehetőségeket. A kutatás egyértelműen rávilágított arra is, hogy a digitalizációnak kézzelfogható üzleti haszna van a kkv-k esetében, hiszen az internetet aktívan használó vállalkozások 66 százaléka forgalomnövekedést, 60 százalékuk pedig érdeklődésnövekedést érzékelt az online eszközök használatának köszönhetően.
Egyértelműen megmutatkozik a generációk közti különbség is: a 20 és 35 év közötti vállalkozók jóval fejlettebbnek ítélik meg vállalkozásuk online jelenlétét, mint a 40 év felettiek. A vállalkozásoknál továbbra is az emailes (80 százalék) és a közösségi médián keresztüli (77 százalék) a leggyakoribb kapcsolattartási mód az ügyfelekkel és a partnerekkel. Honlapon keresztül viszont már csak 63 százalékukat lehet elérni, míg mobil applikáció segítségével mindössze 10 százalékukat.
A vállalkozók inspirálása és az online térben való jobb eligazodása érdekében a UPC 2018-ban elindította a kifejezetten kis- és közepes méretű vállalkozásoknak szóló Business Tuning programot, amelynek keretében egy hárommillió forint összdíjazású pályázatot is meghirdettek. A Nagy Tuning Show kedden megrendezett ünnepélyes díjkiosztóján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Dobogós helyezést elért vállalkozások között szerepelt a munkaügyi ellenőrzésekre való felkészülést segítő honlap hotline funkcióval, a felhasználók által személyre szabható design cipőket árusító, valamint egyedi készítésű bútorok online értékesítését támogató megoldás is.
Különdíjjal jutalmaztak két, ötletesség és társadalmi hasznosság szempontjából kiemelten hasznos pályázatot: ebben a kategóriában egy, a nők "nehéz napjait" megkönnyítő speciális termékötlet és egy közösségi kulturális projekt nyerte el a szakmai zsűri tetszését - derül ki a UPC közleményéből.
A UPC Nagy Tuning Show díjazottjai 2019-ben, akik a dicsőség mellett 1-1 millió forint értékű digitális szakmai segítséggel gazdagodhatnak:
Vállalkozás a vállalkozásokért díj: Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft. A cég a munkaügyi tanácsadó és problémamegoldó ágazatához kapcsolódóan egy hotline funkcióval is ellátott honlapot szeretne fejleszteni munkaügyi ellenőrzések esetére. Ha ügyfelük megnyomja a gombot, az egy hívást generál a céghez. A hívást azonnal fogadja egy munkaügyi szakértőjük és elindul a szolgáltatás. A fejlesztéssel szeretnének hozzájárulni a munkáltatók helyes, jogkövető útra tereléséhez.
UPC Business Tuning díj: Szabó Gábor László egyéni vállalkozó. Az egyedi bútorkészítéssel és -értékesítéssel foglalkozó fiatal vállalkozó a márkaépítéshez és értékesítéshez szükséges online eszközökre pályázott. Bár van saját domain címe és tárhelye, jelenleg mégsem saját weboldalán árulja a termékeit, mivel nem rendelkezik elegendő anyagi kerettel saját webshopjának SEO és PPC kampányára, így ezek elindításához, vagyis vállalkozásának felturbózásához kért segítséget.
Innovációs díj: Sevenem Hungary Kft. A cég újpesti műhelyében kézzel készült Maklari névre hallgató cipőit árusítja. Ahhoz van segítségre szükségük, hogy a folyamatosan bővülő nemzetközi sportcipő piacon is megmutathassák, mit tudnak. Céljuk, hogy egyedi, minőségi alapanyagból gyártott prémium sportcipőit felhasználóik egy applikáción keresztül saját maguk "rakhassák össze".
A UPC Nagy Tuning Show különdíjasai 2019-ben:
- Innovativy Kft. A vállalat 15 és 45 év közötti hölgyeknek segít abban, hogy a menzeszük alatti napok elviselhetőbbek legyenek. A tatabányai cég azt szeretné, hogy mobilalkalmazásból is elérhető legyen Periodbox elnevezésű terméke, amely egy női higiéniás és édesség doboz és minden olyan terméket tartalmaz, amire egy nőnek szüksége van a menstruációja során. Az applikációval a felhasználó nyomon követheti ciklusát, a rendelt Periodbox csomagját és további upsell termékeket vásárolhat kiegészítésül.
- Zeneszöveg.hu Kft. A cég a 4-es villamos vonalán megrendezett ismert magyar előadókat és feltörekvő tehetségeket felvonultató koncertsorozata, a Dallamos Villamos digitális jelenlétének erősítéséhez kért segítséget. Szeretnénk elindítani és fejleszteni a rendezvény saját weblapját, közösségimedia-felületeit, továbbá a digitális eszközök lehetőségeivel élve szeretnék az idei Dallamos Villamost részben élő streaming felvétellel közvetíteni.