Az elmúlt két évben elkezdett stratégiai fejlesztéseink kiemelkedő eredményeket hoztak Észak-Amerikában - mondta Drajkó László, a Graphisoft amerikai piacokon történő értékesítéséért felelős alelnöke. A fejlesztési terv következő területe Közép- és Dél-Amerika, ahol hasonló bővülést és eredményesség-növekedést várunk a következő 24 hónapban. Ennek érdekében vásároltuk meg a mexikói Anzix S.A. 100 százalékos tulajdonát, amely ezentúl a régió értékesítési, szolgáltatási és marketing központjaként fog működni - közlte az alelnök.
Régión belül a Graphisoft fontos regionális piacainak számító Chile, Peru és Kolumbia jelentős GDP növekedést produkál, amellyel párhuzamosan folyamatosan erősödik az építőipar is. Az épületinformációs modellezés (building information modeling - BIM) penetrációja az egész közép és dél-amerikai subkontinensen belül Mexikóban a legmagasabb. A cég ezért választotta a spanyol nyelvű közép- és dél-amerikai országokban folytatott tevékenységének központjául az új mexikói leányvállalatot.
A Graphisoft az Egyesült Államokban, Mexikóban, Németországban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Japánban és Hong Kongban rendelkezik leányvállalattal, értékesítési hálózata a világ több mint 100 országára terjed ki. A központja Budapesten van, 2007 óta a német Nemetschek-csoport tagja. A vállalat bevételeinek 98 százalékát magyar szellemi termékek exportjával éri el.