A szerződésbontás előtti utolsó stációhoz érkezett a BKV és a hármas metró alagútjának felújítására szerződött Swietelsky Vasúttechnika Kft. - írja a Népszava.
A fővárosi közlekedési társaság a múlt héten felszólította a kivitelezőt, hogy vonuljon fel a munkaterületre és lásson neki a 48 milliárd forintért vállalt rekonstrukció utolsó részéhez, különben felmondja a megállapodást. Ez eddig nem történt meg. Ha a kivitelező záros határidőn belül nem kezdi meg a munkát, akkor a BKV nem tehet mást, minthogy új közbeszerzést hirdet.
A Swietelsky Vasúttechnika márciusban 18 milliárdos többletköveteléssel állt elő az északi és a déli szakaszon előállt sorozatos csúszásra és extrafeladatokra hivatkozva. A BKV lázas alkudozásba kezdett, de 8 milliárdnál többet nem ajánlhatott a folytatásért cserébe.
A hármas metró költségvetése a kezdetektől igen szoros. A kivitelezők vártnál jóval magasabb vállalási árai a menet közben felmerült extrafeladatok - például a déli szakasz állomásainak azbesztmentesítése - és a sorozatos csúszások miatt súlyos milliárdokkal nőttek. A költségeket eredetileg 120 milliárdban határozták meg, most 217,5 milliárdnál tartanak. Ebből uniós támogatás 172 milliárd, a többit az állam adja.
Az alagút rekonstrukcióját eredetileg 17 hónapra becsülte a BKV, de a vita miatt állítólag még az anyagbeszerzés sem történt meg. A BKV gyorsított közbeszerzési eljárást indítana, de így is legalább fél év, amíg a szerződéskötés közelébe jutnak, feltéve, hogy nem támadják meg az eredményt. Ha jövő májusban aláírják a szerződést, akkor nyáron nekiláthat az új kivitelező és ha nem jön közbe semmi, akkor ha nem is a tervezett novemberi határidőre, de 2022 végére végezhetnek.