A Napi Gazdaság keddi számának cikke
A jármű- és az autóalkatrészeket, így például a motorokat gyártó társaságok ilyentájt rendre szüneteltetik a termelést, az idén azonban több gyár is szakított korábbi gyakorlatával, és rövidebb ideig áll le a termeléssel. Részben ezt az utat járja a győri Audi Hungaria Motor Kft. is, ahogy Lőre Péter kommunikációs igazgató lapunknak elmondta, a nagy rendelésállomány miatt idén a lehető legrövidebb ideig állnak le a termeléssel. A harmincadik és a harmincharmadik naptári hét között − egy szabadságolási sávban − szüneteltetik, illetve csökkentik a termelést. A járművek összeszerelése például a 31−33. héten leáll, de például a hathengeres dízelmotorok gyártása nem szünetel, csak a 30. héttől a három műszak helyett kettőben készülnek.
A cég mindenkor igazodik a németországi autógyárak működéséhez − a társaság a Volkswagen-modellekhez szállít hajtóműveket −, ennek megfelelően nyaranta két-három héten át (általában augusztus első heteiben) szünetelteti a termelést. A nyári leállás mellett karácsonytól az új év első napjaiig tartanak egy hosszabb, körülbelül másfél hetes szünetet. Az Audi munkavállalói az elmúlt 18 év alatt már hozzászoktak ehhez, így ők már ennek figyelembevételével tervezik szabadságukat − mondta Lőre.
A Magyar Suzuki Zrt.-nél − a korábbi mintegy két évtized gyakorlatának megfelelően és a japán anyacéghez hasonlóan − augusztus 8. és 22. között lesz teljes leállás − tudtuk meg Ruska Viktória szóvivőtől.. A szünetben karbantartás lesz, valamint előkészülnek az új modell Swift Sport változatának gyártására is.
A szentgotthárdi Opelnél is jó előre tervezhetik a dolgozók nyári programjaikat, hisz a cégnél − a németországi autógyárak termeléséhez igazodva − évek óta ebben az időszakban állt le a termelés, s ez így lesz idén is − mondta Légrádi Edit, a General Motors Powertrain-Hungary Kft. szóvivője. Július utolsó két, valamint augusztus első hetében állnak le, de vannak eltérések a különböző gyártó- és szerelősorok leállásai között.