Az ukrajnai orosz invázió ugyan a vállalat szerint egyelőre nem befolyásolja a szerelvények karbantartását, ám a jelenlegi készlet legfeljebb néhány hónapra elegendő, attól függően, hogy milyen ütemben kell cserélni azokat - írja a lap.
A BKV-t két módon érinti közvetlenül a háború. Az egyik, hogy szinte behajthatatlanná vált a cég mintegy 12,5 milliárdos kötbérkövetelése, a másik pedig az alkatrészhiány. Utóbbi azért nagy baj, mert az orosz járművek nagyon silány minőségűek, gyakran kell azokat szervizelni.
A BKV a Népszava kérdésére azt válaszolta, hogy a raktárban rendelkezésre állnak tartalék alkatrészek, amelyekből egyelőre megoldható a járművek üzemeltetése. A kifogyó alkatrészek pótlását pedig azzal intézték el, hogy „folyamatosan vizsgálják és keresik a hazai és egyéb beszerzési és szállítási lehetőségeket”.