Alig néhány héttel a párizsi Fashion Week után a divat másik fővárosában, New Yorkban nyitott üzletet a közelmúltban a Nanushka. A külföldön is népszerűvé vált magyar tervező ruháit Manhattanben, a nagy presztízsű divatbrandeknek otthont adó sohói Wooster Streeten levő üzletben vehetik meg az amerikaiak. Az "elérhető luxus" kategóriában sikeres magyar márkának ez az első tengerentúli üzlete.
A beruházás szeptemberben kezdődött, és mindössze kilenc hét alatt elkészült a 350 négyzetméteres, letisztul színvilágú, szofisztikált üzlet, amelyben a vásárlási élmény és minőségi ruhák mellett rendezvények és kerekasztal-beszélgetések is várják az érdeklődőket. Az iparágban általában egy évig tart a hasonló projektek megvalósítása, a körülbelül 600 000 dollár költségvetésű üzlet kialakítása rekordidő alatt zajlott.
A New York-i Nanushka üzlet tíz munkatárssal működik, szomszédjában a Mansur Gavriel márka, közvetlen környezetében olyan boltok találhatók, mint a Diane von Furstenberg, a Céline, a Barbour, a Tiffany vagy a Balmain.
A nyitás óta az optimista várakozásokat is felülmúlja az érdeklődés, a társaság tervei szerint a New York-i üzlet évente 2 millió dollárral járul majd hozzá az árbevételhez és a nyitás óta eltelt szűk két hétben a forgalom messze felülmúlja a várakozásokat.
A Nanushka idei számai minden korábbi elképzelést felülmúlnak. Az árbevétel várhatóan meghaladja a 6,5 milliárd forintot - ami a három évvel ezelőtti 300 millió forintos forgalomnak több mint hússzorosa. Az idei év nagy újdonsága volt, az első két férfi kollekció bemutatása. Az árbevételből a férfi divat egyelőre még csak 5 százalékkal részesedik, de már látszik a növekedési trend ebben az üzletágban is.
A New York-i Nanushkát hamarosan egy újabb amerikai és egy londoni üzlet követi: mindkét boltot 2020-ban nyitják meg. A Nanushka számára az amerikai piac eddig is kiemelt jelentőséggel bírt, de a további üzletnyitások és a bővülés támogatása érdekében 2020-ban New Yorkban nyit majd kereskedelmi irodát, ahonnan a teljes észak-amerikai piac értékesítését és marketing munkáját irányítják majd.
Gubicza Ágoston igazgatósági tag és a befektető képviselője elmondta, hogy a divatvilágban a kiskereskedelem globális válságon megy keresztül, és a megváltozott vásárlói szokások alakította környezetben csak a legjobb márkák maradhatnak fent. A Nanushka értékesítési stratégiájának fontos sarokköve az offline terjeszkedés is, ezért büszkeség, hogy a Nanushka ilyen nagy presztízsű környezetben képes megjelenni.