A korábbi évek növekedése után, 2021-ben közel 40 százalékkal nőtt a mobilappon keresztüli csekkbefizetési forgalom, így bőven átlépte az évi 10 millió darabos határt. A Posta és a Díjnet további készpénzmentes fizetési megoldások bevezetését tervezi a jövőben, hogy hosszú távon kiszolgálhassa napjaink fokozódó digitális ügyféligényeit. Így már megközelítőleg 110 milliárd forint értékben történt ilyen tranzakció, a körülbelül 11 millió darab befizetés eredményeként - olvasható a posta.hu portálon.
A postán történő csekkbefizetéseknél a bankkártyás fizetés aránya folyamatosan növekszik, 2021 decemberére elérte az összes befizetés 34 százalékát. A papír alapú csekkek azonban helytől függetlenül mobiltelefon keresztül is kifizethetők, akár ugyanazzal a bankkártyával.
Az innovatív iCsekk megoldás segítségével az ügyfelek - az applikációt telefonjukra letöltve - a papíralapú csekkeken lévő QR-kód beolvasása után egyenlíthetik ki a közműszolgáltatói díjaikat vagy rendezhetik önkormányzati, parkolási befizetéseiket elektronikusan. Ez a QR-kódos szolgáltatás a Posta és a Díjnet közös iCsekk applikációja mellett az OTP Csoport egyes alkalmazásaiba beépülve is elérhető, és további partnerek is érdeklődnek az utóbbi, „iCsekk API”-n keresztüli csekkbefizetési megoldás iránt.
A mobilappos használat növekedésével párhuzamosan csökken azonban az igény a 2015-től telepített gyors csekkbefizetést biztosító csekkautomaták iránt. Különösen az élelmiszerüzleteken belül működő készülékek kihasználtsága alacsony. Ezért januárban csökkenti ezen helyeken a csekkautomatáinak számát a Magyar Posta. Ugyanakkor ezen készülékek kormányablakokban, postákon, illetve nagyobb bevásárlóközpontokban továbbra is üzemelnek bankkártyás és készpénzes befizetéssel - olvasható a Magyar Posta oldalán.