Korábban a Dán Állami Vasúttársaság (DSB) használta a mozdonyokat az InterCity forgalomban, ahonnan a Nordic ReFinance cég állományába kerültek. A svéd céggel a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köt szerződést.

A vasúttársaság közlése szerint a vontatójárművek jó műszaki állapotban vannak, a megbízhatóságuk pedig jócskán meghaladja a jelenlegi állományét: a jelenlegi tulajdonos kimutatása alapján a mozdonyok rendelkezésre állási mutatójuk kiemelkedően magas.

A turbó feltöltésű dízelmotorjukat a General Motors gyártotta, károsanyag-kibocsátásuk is kedvezőbb a MÁV saját dízelmozdonyaihoz képest.

A társaság hozzátette, a mozdonyok az első mozdony engedélyeztetését és forgalomba helyezését követően érkezhetnek, és várhatóan az év végéig állnak forgalomba, miután megkapják a MÁV új arculatát.

Lázár János kiakasztotta a szakszervezeteket

Eltűnik a Volán név az építési és közlekedési miniszter döntése miatt, amely egyesülésre kötelezi a MÁV-START Zrt.-t és a Volánbusz Zrt.-t.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.