A vasúttársaság közölte, hogy a tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens villamosmozdonyok után további 15 használt, de kiváló műszaki állapotú dízelmozdonnyal bővülhet a MÁV-START és a MÁV Rail Tours flottája. Az új jövevényeket a német Henschel gyártotta le, a társaság egy svéd lízingcégtől tervezi bérbe venni a TME/ex-ME 1500-as gépeket, aminek a legnagyobb üzemi sebessége 175 kilométer óránként. A masina műszaki paramétereit az IHO szakportál mutatta be. 

A MÁV-VOLÁN-csoport közleménye szerint a dízelmozdonyokat korábban a dán állami vasúttársaság használta a távolsági InterCity forgalomban, ahonnan a Nordic ReFinance állományába került. A svéd céggel a MÁV Rail Tours köt bérleti szerződést, a mozdonyokat pedig a hatályos együttműködési megállapodás szerint veszi igénybe a MÁV-START.

A vállalat azt írja, a vontatójárművek műszaki állapota rendkívül jó, megbízhatóságuk pedig jóval meghaladja a jelenlegi állományét, a tulajdonos kimutatása alapján a rendelkezésre állási mutatójuk 94 százalékos.

Az első két mozdony június második felében gurul be, a maradék 13 pedig szeptembertől érkezhet, és várhatóan az év végéig forgalomba is állnak. Az utasok a balatoni szezon után ősztől a Nyugat-Magyarországi nagy utasforgalmú vonatokban és a Budapest-Lajosmizse vonalon láthatják őket viszont.

Felhasítják az üléseket, telefirkálják a vonatokat

Évente több mint 100 millió forint kárt okoznak a rongálók MÁV-Volán-csoport járműveiben.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→