A tegnapi oldalegyeztetésen az érdekképviseletek összegezték a heti fejleményeket és az alábbiakban állapodtak meg:

A MÁV-Volán csoportnál nem hangzott el konkrétum a május 18-i VÉT-ülésen (vagyis a munkáltató és a szakszervezetek közötti egyeztetésen) a 2021. évi bérfejlesztésről, a május 19-i tárgyalási fordulón a munkáltató 2021-re 0 százalékos „bérajánlatot” tett. A vállalatcsoportnál működő hat legerősebb szakszervezet (VSZ-VDSZSZ Szoldaritás-MOSZ-MTSZSZ-KKSZ-KDSZSZ) részéről együttes kezdeményezést tettek a kollektív munkaügyi vita elindítására vonatkozóan, ez azonban nem került még benyújtásra, arra május 26-án kerülhet sor.

Kirajzolódott, hogy sem a munkáltatói érdekképviselet (STRATOSZ), sem a kormány nem gondolkodik abban, hogy a Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fóruma keretében tegyen érdemi ajánlatot és ennek eredményeként kezdődjenek el a vállalati bértárgyalások. A fórumról kijelentik, hogy azt egyedül a szakszervezetek szeretnék életben tartani és erre továbbra is erős az igény az oldal részéről, ahogy azzal kapcsolatban is komoly a szándék, hogy fenntartsák az ágazatok közötti szolidaritást - olvasható a közleményben.

A konkrét lépések a következők:

  • Május 21-én a vízügyi szolgáltatások területén is be kell nyújtani írásban a bérkövetelést. Várhatóan egységesen lépnek fel a szektor szakszervezetei (VKDSZ,VSZOÁSZ).
  • A holnapi nap folyamán kezdeményezik május 25., keddi időpontra (10 órára) a KVKF plenáris ülését a VDSZSZ Szolidaritás székházában. Az ülés után (amelyen valószínű, hogy csak a szakszervezetek vesznek részt) sajtótájékoztatót tartanak. Itt jelentik be, hogy a szerdai napon minden egyes érintett vállalatnál (vasúti közlekedés, közúti személyszállítás, postai és vízügyi szolgáltatások, villamosenergia-ellátás) kezdeményezik a sztrájktörvény szerinti kollektív munkaügyi vitát. 
  • Egy „operatív csoport” állandóan készenlétben van, illetve elkezdik az esetleges nyomásgyakorlás jogi előkészítését, konkrétan a figyelmeztető sztrájkra való tényleges felkészülést.