Legkorábban hat hónapon belül, legkésőbb pedig csaknem két év múlva derülhet ki, hogy valóban összejátszottak-e a tervezett M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszának építői, az ügyben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még januárban elindította a vizsgálatot - írja a Világgazdaság.
Erre azt követően került sor, hogy a Miniszterelnökségtől tavaly bejelentés érkezett a GVH-hoz, de a hivatal vizsgálata szerint nem volt valószínűsíthető a jogsértés - vagyis a kartell -, és ezzel a GVH lezárta az ügyet, nem indított eljárást az érintett cégek ellen.
Csakhogy a bejelentő, vagyis a Miniszterelnökség jogorvoslattal élt, és a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság hatályon kívül helyezte a GVH-nak azt a végzését, amelyben megállapította, hogy a versenyfelügyeleti eljárás indításának feltételei nem állnak fenn.
Az M4-es időközben leállított építésében több cég is részt vett, de azt nem lehet tudni, hogy a GVH melyekkel szemben indított eljárást. A 29 kilométeres Abony-Fegyvernek szakaszt három részre bontották: az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres építését a Swietelsky-Colas nyerte el, nettó 46,7 milliárd forintért. A Tisza-hidat magában foglaló 2,3 kilométeres részt az A-Híd-Közgép alkotta konzorcium építheti 32,59 milliárdért, míg a Tisza-hídtól Fegyvernekig tartó 13,2 kilométeres szakasz beruházója a Strabag 31,5 milliárdért.
A kivitelezés 2013-ban kezdődött meg, és az eredeti tervek szerint idén már be is kellett volna fejezni, de a kormány leállította a beruházást.