A Telenor 2015 novemberében vezette be kiegészítő mobilinternetes adatjegyeit azoknak az ügyfeleiknek, akik tovább interneteztek volna, de a havi adatforgalmi keretük elfogyott. A szolgáltató promóciós sms-eiben megtévesztette az ügyfeleit. Egyrészről a "havi" szolgáltatás nem azt jelentette, hogy a felhasználók 30 napra váltják meg a szolgáltatást, hanem azt, hogy a bővített keretüket a számlázási ciklusuk végéig használhatták volna. Továbbá az sem derült ki a tájékoztatásokból, hogy nem egyszeri, hanem megújuló szolgáltatásról van szó - írja közleményében a Gazdasági Versenyhivatal.
A GVH megállapította, hogy a Telenor így tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A 15 millió forintos bírságot pedig az alapján számították ki, hogy a jogsértéssel érintett bevételek mekkorák lehettek, és súlyosító körülményként értékelték, hogy hosszabb ideig élt a szabálysértő szolgáltatás.
Azt viszont méltányolták, hogy a Telenor egyedileg intézkedett az adott havi adatjegy díjának jóváírásáról azon előfizetőknél, akik panaszt tettek a rövid felhasználási időszak miatt. Emellett a szolgáltató a felügyeleti eljárás alatt módosította kifogásolt sma-üzeneteit.
Az elmúlt időszakban a GVH nemcsak a Telenort bírságolta a megtévesztő tájékoztatása miatt. A hivatal jogsértőnek ítélte a Magyar Telekom Nyrt. korábbi összehasonlító reklámjait, mert azokban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze saját és versenytársai 4G mobilinternet-hálózatát.