Nevet váltott Aegon Biztosító: augusztus 1-jétől Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. cégnéven, Alfa Biztosító márkanéven folytatja tevékenységét. Az Aegon N.V. 2020-ban döntött egyes kelet-, és középeurópai érdekeltségének eladásáról az osztrák székhelyű VIG, azaz Vienna Insurance Group csoportnak, ennek részét képezte a magyar biztosító is. A névváltás nem jelent változást a biztosító működésében, termékeiben és ügyfeleik felé való elkötelezettségében.
Az anyavállalat
A Vienna Insurance csoport 50 biztosítóval rendelkezik 30 országban. Minden országban több márkával jelentkeznek, egyrészt a helyi jól csengésű neveket az új országokban megtartották, emellett nem akartak német, esetenként a helyi nyelvben nem létező karaktert, betűt tartalmazó márkanevet alkalmazni. Magyarországon is két vállalattal és két márkával van jelen a cégcsoport most már: az Union mellett immár Alfa Biztosítóval.
Első félév, viharkárok
Az Alfa Biztosító díjbevétele (értelemszerűen még Aegon néven) az első félévben 16,3 százalékkal nőtt, közel 98 milliárd forintot ért el. Az életbiztosítások díjbevétele 14, a nem élet termékek díjbevétele 18 százalékkal nőtt, míg az egyszeri díjas termékek esetében 58 százalék a bővülés. A kárfizetések tekintetében különlegesség, hogy a meteorológiai károk júliusban és augusztusban megugrottak, megnövelve a kifizetendő összeget: ennek hatására az év első 8 hónapjában 45 százalékkal magasabb volt meteorológiai kárfizetés, mint az előző év hasonló időszakában.
Megtakarítások, félelmek, biztonságérzet
A Biztosító kutatást végzett, hogy feltérképezze, a jelenlegi, gyorsan változó, kihívásokkal teli világban mennyire értékelődik fel az emberek körében a biztonságra való törekvés, mennyire felkészültek bizonyos nem várt élethelyzetekre. Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszadók előtt álló legfontosabb kihívások ma döntően anyagiak. Mindössze a lakosság egyharmada érzi magát felkészültnek a vagyoni helyzete romlására.
A megkérdezettek harmada nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, 43 százalékuk pedig legfeljebb egy évre elegendő tartalékkal rendelkezik nem várt helyzet esetére. Az inflációtól különösen erősen félnek: 9-ből 10-en tartanak az áremelkedéstől. Összességében a magyar lakosság 36 százaléka érzi magát általában biztonságban. A megkérdezettek több mint fele csökkenő biztonságérzetről számolt be az elmúlt egy év tekintetében.
Biztosítási szokások
Ami a biztosításokat illeti: többségében lakás- (63 százalék), és autóbiztosítással (57 százalék) rendelkeznek a megkérdezettek. Élet-, és balesetbiztosítást alig harmaduk kötött, nyugdíj-, vagy egészségbiztosítást pedig 16-17 százalék. 70 százalékuk úgy gondolja, hogy a biztosítások segítenek abban, hogy legalább életük bizonyos területeit biztonságban tudják. Akiknek nincs biztosítása, elsősorban pénzhiányt jelöl meg okként, 43 százalékuk érdemben magasabb jövedelem mellett kötne biztosítást.
Az Alfa céljai, küldetése
Az Alfa Biztosító küldetése, hogy minél több embernek mutassa meg, hogyan tud felkészülni az élet váratlan kihívásaira. Folyamatosan megújuló termékeikkel reagálnak az újonnan felmerülő igényekre. A biztosító segíti ügyfeleit a biztosítások és megtakarítások terén annak érdekében, hogy bármilyen váratlan helyzetben is képesek legyenek megvédeni vagyontárgyaikat, vagy akár a jövőjüket.