Lapunk információi szerint a kapacitáscsökkentést a vezetőség pontosan nem indokolta a munkavállalók felé, de arról tudni, hogy a leállás oka az alkatrészhiány
Ez azt jelenti, hogy a termelésben dolgozó fizikai állomány körülbelül harmada nem fog dolgozni akkor, amikor az éjszakai műszakban rá kerülne sor, és a gyár már csak néhány autótípust fog gyártani, a modellek többsége azonban már nem gördül le a sorokról. Forrásunk szerint a műszakok reggel 6-tól délután 2-ig, délután 2-től este 10-ig, illetve este 10-től másnap reggel 6-ig tartanak, most pedig a legutóbbi, éjszakai műszakban dolgozóknak nem kell majd bemenniük. A kieső műszakokat a dolgozók várhatóan munkaidőkeretben dolgozzák majd le, vagy szabadságra küldik őket.
Azt a dolgozók nem tudják, hogy milyen típusú alkatrész hiánya vezetett a műszakleálláshoz, de valószínűsíthetően az autókban nélkülözhetetlennek számító kábelkorbácsok hiánya lehet az ok, amelynek a legfontosabb európai beszállítói Ukrajnában termelnek. Az orosz invázió azonban ezeket a gyártókat a termelés leállítására kényszerítette.
Az ügyben megkerestük a Mercedes-Benz Manufacturing Kft.-t, amint válaszolnak, frissítjük a cikket.
A Mercedes-Benz AG. március 4-én megküldött válaszában elárulta lapunknak, hogy ukrajnai beszállítókkal is dolgozik együtt, akik különböző, a járműgyártáshoz szükséges alkatrészeket szállítanak a vállalatnak. Arról is beszámoltak, hogy e héttől néhány gyárukban átmenetileg az aktuális helyzethez igazítják a műszakterveket, de a kecskeméti üzem érintettségéről nem kívántak nyilatkozni.