Az RM International sokáig egy alvó cég volt, amit 2017-ben hoztak létre, azzal a nem titkolt céllal, hogy egyszer majd szükség lesz erre a nagy infrastruktúrafejlesztések idején. Érdemi tevékenységet ennek megfelelően nem fejtett ki az elmúlt időszakban, bevételei nem voltak, így szinte törvényszerűen veszteséggel zárta eddigi működésének éveit. Két éve, 2018-ban például 178,1 millió forint veszteséget szenvedtek el - kezdi cikkét az Mfor.hu, amely szerint személyi változások történtek a nyáron a társaságban, ami alapján beindulni látszik az élet a projektcégben.

Egy változásra magyarázat, hogy Mészáros Lőrinc és felesége válnak, így Mészáros Beatrix idén június eleje óta már nem tagja az RM igazgatóságának sem. De más, a felcsúti vállalkozáshoz közeli cégekből is érkeztek emberek a vezetésbe:

  • Sárváry István: a Mészáros-birodalomba tartozó V-Híd Zrt.-ben tölt be vezérigazgatói pozíciót.
  • Szigeti Ferenc Miklós:  vállalkozó vasúttechnikai cégében, az R-Kord Kft.-ben vezérigazgató.
  • Deák Gábor: szintén az R-Kord Kft.-ben dolgozik, de ügyvezető.
  • Schmidt Zoltán: ő lett a tulajdonosa a nyár elején a a Rádió1-et üzemeltető Radio Holding Kft.-nek. De feladata van a Mészáros-gyerekek cégében, a Fejér-B.Á.L. zrt.-ben is vezérigazgatóként.
  • Németh Tamás: a Mészáros és Mészáros Kft.-ben ügyvezető.

A közel 700 milliárd forintba kerülő Budapest-Belgrád vasúti fejlesztésről szóló törvényt májusban módosították és titkosították. A kiemelten közérdekű beruházás Budapest-Kelebia közti szakaszát 15 százalékban a magyar fél finanszírozza, 85 százalékban kínai hitelből álljuk a számlákat. A hitelt a Kínai Export Import Bank folyósítja, ezen hitelszerződés megkötését teszi lehetővé a törvény. A kivitelező egy kínai-magyar konzorcium (a CRE Konzorcium), amelynek magyar tagja 50 százalékos részvétellel a felcsúti milliárdos Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt. E cég többségi közvetett tulajdonosa az Opus Global Nyrt., amelynek korábbi, tőzsdén közzétett tájékoztatása szerint a kivitelezésre kötött szerződés értéke 2,078 milliárd dollár (ez jelenleg mintegy 677 milliárd forint).