A számok alapján jó indulása volt a budapesti tömegközlekedésben a tavaly ősszel indított mobilos jegy- és bérletértékestésnek. Az indulás óta közel bruttó 465 millió forint a mobiljegy-értékesítésből származó forgalom a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) - mondta lapunknak a vállalat.
Az ügyfelek eddig összesen több mint 115 ezerszer töltötték le a közlekedési mobiljegy applikációt Android és iOS rendszerű mobilkészülékeikre. Viszonyításként ez olyan, mintha közel a teljes 13-ik kerületi lakosság mobiljegyre váltott volna.
Az utasok most már sokkal gyakrabban, a járműveken lévő plakátokon is találkozhatnak az applikáció hirdetésével, illetve az állomásokon hangosbemondón is népszerűsítik a mobilos lehetőségeket. A BKK továbbra is gyűjti az ügyfelektől és a rendszer működéséről a tapasztalatokat, amelyek alapján a Nemzeti Mobilfizetés Zrt.-vel (NM Zrt.) közösen több, a mobiljegy rendszer működését javító módosítást hajtott már végre, valamint tervez megvalósítani, ezért az aktív promóció ellenére a BKK továbbra is próbaidőszaknak tekinti a jelenlegi fázist.
A mobiljegy-értékesítés az előzetes elvárásoknak megfelelően alakul, az értékesítési darabszámok emelkedést mutatnak. Arról nem tudott a BKK nyilatkozni, hogy a mobilfelhasználók a papír alapú bérletüket cserélték le, vagy a mobilos lehetőség hatására új vevők léptek be, amivel fehéredett a város tömegközlekedése.
Gyerekbetegségek
Megkérdeztük a BKK-t arról is, hogy milyen fejlesztésekre lehet számítani. Korábbi tesztünkben a Napi.hu is több, könnyen orvosolható problémára felhívta a figyelmet. Ilyen például, hogy váltogatni kell a piktogramot és a QR-kódot a metrónál a fel és leszállásnál, illetve, hogy a forgalmas metrómegállókban a leolvasandó felületek a jegykezelő oldalán vannak, amivel az utas a beolvasásakor elállja mások útját. Ehhez hozzá kell tenni, hogy a 3-as metró felújított, újpesti szakaszán erre már gondoltak, ott a jegykezelő elején van a beolvasandó minta, de a többi állomáson nem, pedig ezt megoldani nem lenne különösebben nagy művelet.
A mobiljegy működésével kapcsolatban jelenleg is gyűjtik a tapasztalatokat és a felhasználói visszajelzéseket.
A beérkezett észrevételek alapján az NM Zrt.-vel közösen azon dolgozunk, hogy ügyfeleink még gyorsabban és kényelmesebben vehessék igénybe mobiljeggyel történő utazásuk során a metróvonalakat, amelynek megvalósulásáig ügyfeleink türelmét és együttműködését kérjük
- közölte a BKK.
Akit megbüntetnek, az viszont nagy könnyítésre ne számítson. Lapunk tesztjében is kiemeltük, hogy a mobilbérletes, ha pótdíjat kell fizetnie, mondjuk mert otthon hagyta a telefonját vagy az lemerült, ugyanúgy be kell mennie rendezni a pótdíjat valamelyik ügyfélszolgálatra. Tehát van lehetőség mobilapplikáción keresztül jegyeket, bérleteket venni, de nem lehet ugyanezen csatornán keresztül elintézni a pótdíjazást.
A BKK magyarázata szerint a mobiljegy létrehozásakor az volt az elsődleges cél, hogy az ügyfelei térben és időben korlátlanul, kényelmesen meg tudják vásárolni mobiltelefonjuk segítségével jegyeiket és bérleteiket.
A pótdíj gyors befizetésére jelenleg is van lehetőség, ugyanis a jegyellenőrnél azonnal, a pótdíjazáskor készpénzzel, vagy bankkártyával is lehet azt rendezni. Utólag kizárólag a BKK kijelölt ügyfélközpontjaiban van erre lehetőség
- javasolja a BKK.