A Mozdonyvezetők Szakszervezete Küldöttközgyűlése - az eredménytelenül lezárult kollektív munkaügyi vita után - úgy döntött, hogy 2022. március 10-én 0 órától határozatlan ideig sztrájkot hirdet a vasúti személy- és áruszállítást érintve, ha addig nem jön létre megállapodás a 2021. évi reálkereset veszteség kompenzálására.
Erre reagált a MÁV-Volán-csoport, amely szerint a MÁV-START Zrt. a mozdonyvezetők felelősségteljes munkáját javadalmazásuk során mindig kiemelten kezelte, munkabérük az elmúlt öt év során több mint 60 százalékkal növekedett, amit az idei év elejétől újabb 10 százalék béremelés követett. Mind a vállalatcsoporton belül, mind a teljes nemzetgazdaságban is kiemelkedő mértékű havi átlagkeresetük 2021. évben meghaladta a 700 ezer forintot. Ezt tovább növelte 415 ezer forint lojalitási és további 300 ezer forint SZÉP-kártya juttatás.
Mindezeken túl a mozdonyvezetők közel 90 százaléka részesült további külön kifizetésekben a tavalyi évhez kapcsolódóan, 120-160 ezer forint közötti összegben.
A MÁV-Volán-csoport a Mozdonyvezetők Szakszervezetének sztrájkfenyegetését jogellenesnek is tartja, különös tekintettel arra, hogy a bérmegállapodás módosításakor a kollektív szerződést kötő szakszervezetek kijelentették, részükről a 2021. és 2022. évre vonatkozó bértárgyalásokat lezártnak tekintik.
A társaságnál működő, kollektív szerződést kötő szakszervezetek, illetve a további, mozdonyvezetőket képviselő szakszervezet egyaránt elzárkóznak a sztrájk támogatásától. Volt, aki írásban is kinyilatkoztatta, hogy a Mozdonyvezetők Szakszervezetének célja ezzel a sztrájkkal elsősorban a zavarkeltés - írja a közlekedési vállalat.
A vállalatcsoport a járványhelyzet okozta utasszám-csökkenés miatt elszenvedett jelentős bevételkiesés mellett valamennyi munkavállalóját megtartva biztos munkahelyet jelentett és jelent dolgozóinak, ezért a sztrájkbejelentést a munkáltató nem csak jogellenesnek, hanem megalapozatlannak és felelőtlennek tartja.