A BKV-nak már a harmincadik Modulo 168 d típusú csuklós buszt kellett volna megkapnia április 11-ig, de az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) a határidő előtt mindössze öt járművet szállított le - írta keddi számában a Népszava, a cikket az MTI is szemlézte.
A késedelmes teljesítés miatt járművenként napi 150 ezer forintos kötbérre jogosult a megrendelő, de a BKV nem adott egyértelmű választ a lapnak arra, hogy érvényesíti-e kötbérjogosultságát. A gyártó nem adott új ütemezést. Azt az információt ugyanakkor megerősítette a közlekedési vállalat, hogy egy korábban elmaradt százmillió forintos kötbérkövetelés miatt már perben állnak a céggel.
A buszok értéke egyenként nettó 86 millió forint, a 30 darab beszerzésére nettó 2,6 milliárd forintot fordított volna a BKV, de az elmaradás miatt csak az elkészült öt darab árát fizette ki, és még ezek sem álltak forgalomba.
A Népszava szerint az IEAG-nak összesen 180 csuklós buszt kellett volna legyártania áprilisra, ebből a nagyobb tétel, 150 darab a Volánbusz megrendelése. A társaság nem reagált az azzal kapcsolatos megkeresésre, hogy kaptak-e a járművekből. A lap információi szerint a Volánoknak semmit se szállított eddig a buszgyártó.
A lap szerint nem csak a sajtóban, de műszaki szakmai körökben is minőségi kétségek merültek fel a típussal kapcsolatban, ezért a közlekedési vállalat felügyelőbizottsága független szakértői vizsgálatot rendelt el még januárban.