A GreenGo tavaly november végén indult 45 autóval - erről lapunk is beszámolt - az azóta eltelt 5 hónapban a flotta is bővült, illetve a cég finomított árazásán is.
Jelenleg már 75 elektromos Volkswagen Up bérelhető ki és rövidtávon további 20 kocsit vásárol a cég - tudtuk meg Molnár Péter operatív igazgatótól. A távlati tervek között egy 500 darabos flotta szerepel, amely tényleg megkerülhetetlen szereplővé tenné a vállalatot Budapesten.
Kapcsolódó
A GreenGo szolgáltatási területe kétszintű, amely azt jelenti, hogy Budapest belső kerületeiben (az Árpád hídtól a Rákóczi-hídig: Pesten a Klinikák és a Városliget vonaláig, Budán pedig nagyjából a Bocskai út, Alkotás utca, Bécsi út határáig) az autókat bárhol le lehet tenni. Utazni egész Pest megyében lehet, azonban ha valaki leparkol a kocsival, akkor fizetnie kell a percenként 15 - vagy díjcsomagtól függően 20 - forintos parkolási díjat.
A jelenlegi flottával egyelőre ezt a szolgáltatási területet tudják kiszolgálni, azonban ha több autójuk lesz, akkor bővítenék azt, így a külső kerületekben is le lehetne tenni a kocsikat. Molnár Péter szerint jó lenne, ha a hatóságok is elköteleznék magukat a zöldebb Budapest mellett és ez kifejezésre juttatnák a születő jogszabályokban.
Íme, a költségek
A díjszámítás percalapú. Ha valaki vállalja az 1000 forintos havidíjat, akkor 65 forintos percdíjért, 15 forintos parkolási díj mellett használhatja a kocsikat. Arra is van mód, hogy az ember megspórolja a havidíjat, azonban ebben az esetben 80 forint lesz a percdíj és 20 forint a parkolás költsége. Ezeken kívül van egy egyszeri, 4900 forintos regisztrációs díj, amelyet a személyes szerződéskötéskor vonnak le. Áremelés nincs napirenden.
A GreenGo autói már jobb kihasználtsággal futnak, mint egy átlagos személyautó - mondta Molnár Péter. Egy átlagos bérlés 30-40 perc (1950-2600 forint a havidíjas konstrukcióban) és 5-7 kilométert tesznek meg vele.
Félhetnek a taxisok?
Ha minden jól alakul, akkor fél éven belül a ferihegyi repülőtéren is kint lesz a cég, a kocsikat pedig kifelé és befelé is igénybe lehet venni. Korábban a cég vezetője Michaletzky Bálint azt mondta a Napi.hu-nak, hogy a reptéri transzfer feláras lesz - mint más városokban - hiszen is meg kell oldani a kocsik mozgatását is.
Korábban szintén szó volt a saját - köztéri - töltők telepítéséről, az első 5 hónap tapasztalatai alapján azonban nem megy olyan könnyen. Molnár Péter szerint a köztéri töltőtelepítés legnagyobb korlátja, hogy több, egymással versenyző szereplőnek (telepítő, áramszolgáltató, főváros, kerületi önkormányzat) kellene megállapodnia minden egyes töltőhelyszínről. Ezt abban a méretben, ami egy e-carsharing rendszerhez szükséges lenne nem vállalták fel.
Ettől függetlenül néhány töltőt telepítenek majd közterületen együttműködve az önkormányzatokkal, de lesznek privát pontok is, a tervek szerint júniusra. Jelenleg a töltést főleg éjszaka végzik a publikus pontoknál, így nem ütköznek a többi elektromos autóssal. Molnár Péter szerint ennyi autóra jelenleg van is elég szabad kapacitás.
Azt nehéz megítélni, hogy az autók mennyire jelentenek konkurenciát a taxiknak, a cég vezetői egyáltalán nem szeretnének versenyezni a személyszállítókkal, Molnár szerint a célközönség sem fedi teljesen egymást.
Egy gyors számítás után azonban kiderül, hogy a GreenGo-val való utazás olcsóbb, mint a 280 kilométerdíjjal és 70 forintos percdíjjal közlekedő taxik.
Olvassa el a Napi.hu Buksza blogjának VW E-Up-tesztjét.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!