Egy vállalkozás szempontjából az ügyfelei a legfontosabbak. Az Invitel szerint egy kis, kedves gesztussal a cég általános megítélését javítani lehet, sőt, akár még üzleti előnyökre is szert lehet tenni. Ez a kis gesztus pedig nem más, mint az ingyenes wifi-szolgáltatás, hiszen az okostelefonok használata szinte már minden területére betört életünknek.
Hogyan hathat kedvezően ez az egyszerű ötlet a vállalkozásra? Az Invitel szerint például egy üzlethelyiséggel rendelkező vállalkozás esetén az ügyfelek nagyobb hűségét is elnyerheti a cég, hiszen az ingyen wifi révén jobban érzik magukat az ott töltött idő alatt. Ebből következően tovább is maradnak és vélhetően többet is költenek - folytatja a telekommunikációs cég érvelését. A vállalkozás ennek köszönhetően növekedhet a forgalom, miután a wifi több vendéget is bevonzhat.
Nem beszélve arról, hogy az ingyenes wifit ajánló szolgáltatásokat nyújtó üzletek, vendéglátóhelyek a térképre is rákerülnek, hiszen azokat már számos okostelefonos szolgáltatás gyűjti és ajánlja. Az Invitel ehhez még egy "bónuszérvet" is hozzátesz: az ingyenes wifi-szolgáltatás révén a vállalkozás értékes (és egyben ingyenes) reklámfelületet is nyerhet.
A vendéghálózat (Guest Network) lehet a legegyszerűbb megoldás a kisvállalkozásoknak, amely a saját céges wifi-hálózattól biztonságosan elkülönített hozzáférést jelent az ügyfeleknek. Ehhez pedig nem kell más, mint egy router - a legtöbbjük kezelőfelületén ugyanis gyorsan és egyszerűen, néhány kattintás után megoldható egy ilyen hálózat létrehozása.
Mire figyeljen, ha létrehoz egy ingyenes hálózatot?
- Írja ki jól látható helyre, hogy van ingyenesen elérhető wifi.
- A vendéghálózat elnevezésekor válasszon olyan kifejezést, amely utal a vállalkozás nevére, hogy az ügyfelek könnyen felismerjék az ahhoz tartozó hálózatot.
- Válasszon egyszerű wifi-jelszót, amely nem tartalmaz sem ékezetes betűket, sem speciális karaktereket.