Magasabb energiafelhasználás, kevesebb karbantartás, több túlóra - ezek a szakmai hátulütői annak, hogy decembertől hétvégente egy órával tovább közlekedik a 2-es és a 4-es metró, mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a Hír TV-nek.
Csupán hangulatjavító intézkedésnek tartja az egészet - tette hozzá.
Kapcsolódó
Bíró Endre szerint a következő problémák merülhetnek fel a hosszabbítás miatt:
- Kevés a sofőr (ez a 4-es vonalat nem érinti, hiszen ott automata szerelvények futnak) és a a bérezés mellett a vezetők teljes beosztását is meg kellett variálni. A sofőrhiányt úgynevezett forgalommegsegítőkkel pótolhatják.
- A biztonsági őröknek is túlórát kell fizetni és beosztrást készíteni.
- Rövidebb a metróüzemszünet, így nem lesz annyi idő a biztonsági ellenőrzések és karbantartások elvégzésére.
- Megugrik a villanyszámla.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt közölte, hogy a hosszabbítás a két vonalon a heti közel 7300 meglevő indulás további 50 indulással való kiegészítését jelenti. Így a kapcsolódó többletráfordítás nagyságrendje a teljes metróüzem üzemeltetési volumenéhez képest néhány tized százalékos értéket képvisel.