A Generali-Providencia tavaly egyike volt annak a két társaságnak a magyar piacon, amely – 213 millió forintos – nyereséggel tudta zárni a „kötelező” üzletágat. Az idei, gyenge eredmény egyik oka, hogy a jogszabály 2001-ben – a cégek teljes portfóliójára vetítve – összesen 6 százalékos díjemelést engedélyezett, holott a „gépjármű-infláció” ennél jóval magasabb, 12 százalék körüli – jelentette ki Jákfalvi Zoltán. A közel négy éve bevezetett díjliberalizáció nem idézte elő az ügyfelek tömeges elvándorlását egyik biztosító társaságnál sem, a társaságok közötti verseny inkább az új kötéseknél mutatkozik meg. A Generali-Providencia 2001-ben is ugyanazokat a tarifálási paramétereket alkalmazza, mint korábban. Új paraméter csupán a fizetési ütem bevezetése, vagyis hogy a biztosító az éves díjfizetésre kedvezményt nyújt. Díjemelésre számíthatnak a Generali-Providenciánál a 22 év alatti magánszemélyek, a nemzetközi fuvarozásban részt vevő – TIR-es – tehergépkocsik, a budapesti ügyfelek és az európai utakon közlekedő autóbuszok. Magasabb díjat kell fizetniük a segéd-motorkerékpárok, az utánfutók, pótkocsik tulajdonosainak, mivel ezekre a járművekre eddig fizetett – mindössze 1 ezer forintos – díj fele a biztosító egy szerződésre jutó, 2 ezer forintos fix költségének. A biztosító társaság teljes portfólióját átvizsgálta, s azoknak a „kötelezős” ügyfeleknek, akik egy év alatt három kárt okoztak, mérlegelte, hogy felmondjon-e. További, „szubjektív” szempontok figyelembevételével végül kevesebb, mint ezer ügyfelet minősítettek különösen kárveszélyesnek, s ezeknek szerződéseit felmondják.