A grémium a szerződéses vállalások és korhatár-besorolási szabályok megszegése miatt figyelmeztetett szolgáltatókat, illetve szabott ki bírságot, valamint rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntéseket is hozott – közölte az NMHH.
A hatóság hetvenhat televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol a feltárt 3051-féle új hirdetést közel 4,2 milliószor ismételték. Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiség több mint felét (55,6 százalékát) tették ki, amely kevéssel meghaladta a tavalyi időszak eredményét (51,9 százalék). A legtöbb (43 százalék) új reklámot az általános szórakoztató csatornákon (ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN) láthatták a nézők.
Kapcsolódó
A korábbi év azonos időszakával összevetve az új reklámokat továbbra is a kereskedelmi szektor dominálja (39,3 százalék kontra 41,6 százalék). A gyógyhatású készítmények (12,7 százalék), az élelmiszer (7,7 százalék), a szolgáltatás (4,4 százalék) és a szépségápolás (5,1 százalék) részesedése egyaránt felülmúlta a szabadidőszektort (4,2 százalék), amely évek óta visszaszorulóban van. A hangsúlyozottan hazai terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya a tavalyi azonos időszakhoz képest számottevően (4,9 százalékról 6,4 százalékra) emelkedett.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Május végén eltűnhet Elon Musk

Az Audi legkelendőbb SUV-ja eladhatatlanná vált, Győrből szállítottak hozzá motort

Negyvenhét másodpercenként érkezik egy hibabejelentés a kórházakból

Járhatatlan lesz a főváros hétvégén

A lakótelep közepén, két panel közt írják a magyar kereskedelem jövőjét

Eljött az igazság pillanata: így teljesített Románia

Jól ellátták a turistákon nyerészkedő cégek baját

Csudálatos ajándékkal kecsegtet a Yettel: hagyja a csudába!

Hatalmas változás a forgalmiknál, erre figyeljen
