Terveik szerint hat százalékkal, 5,6 milliárd forintra szerették volna növelni árbevételüket a 2016. évi 5,3 milliárd forinthoz képest, amit sikerült túlszárnyalni, a 2017-es nettó árbevétel meghaladja az 5,7 milliárd forintot. Ez nyolc százalékos növekedést jelent. Az idei évre a cég további négyszázalékos bővülést céloz meg.
Kilenc százalékkal nőtt az előző évihez képest a termékértékesítés volumene is, főként a belföldi piacon. A Gyulahús Kft. árbevételéből mintegy 4,8 milliárd forint a belföldi piacokról származik.
Az exportértékesítés elérte a 900 millió forintot, ami kétszázalékos emelkedést jelent. Exportálni főként Csehországba és Szlovákiába, valamint Nagy-Britanniába szoktak, utóbbi esetben az angol font tartós "gyengélkedése" fényében különösen értékes ez az eredmény - mondta Daka Zsolt. Megjegyezte, hogy egyre biztatóbban alakul a németországi, valamint a svédországi kiszállítás is.
A külpiacokon főként a kolbászok és a szalámik keresettek, a hazai piacokon a kolbász és a gyulai májas a két kiemelkedő termék - tette hozzá. Tavaly 5200 tonna terméket gyártottak, ami - a bérgyártás nélkül - 370 tonnával több az előző évinél.
Az ügyvezető igazgató elmondta, az adózás előtti eredményük várhatóan 200 millió forint körül alakul, ami elmarad az egy évvel korábbi, csaknem 486 milliós eredménytől. Ennek oka Daka Zsolt szerint a sertéshúsár emelkedése és magas árszinten történő stagnálása. Mint mondta, összköltségeik felét az alapanyag beszerzése teszi ki.
2017-ben a cég több beruházást is végrehajtott, a szárazáruüzembe beszereztek egy töltőgépet, emellett egy csomagológépet is vásároltak. Idén is 200 millió forint körüli értékben terveznek gép- és eszközbeszerzést, technológiai korszerűsítést végrehajtani.
Idén a gyulai húsipar fennállásának 150. évfordulóját ünneplik, és az év során elsősorban a brandépítésre, a húzótermékek további erősítésére koncentrálnak majd - emelte ki a szakember.
A Gyulahús Kft. dolgozóinak száma stabilan 310 fő körül alakul.