A rádiós piac elismertségének visszaszerzését tartja egyik legfontosabb feladatának a most megalakult Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RME)  - mondta a pénteki sajtótájékoztatón Turi Árpád, az  RME elnöke, aki a Class FM  vezérigazgatója is. A szakmai szervezet célja továbbá az iparági integráció segítése, a piaci szereplők érdekképvitele és érdekérvényestése.

Az egyesület szintén fontos feladatának tartja a rádiós hallgatottság-mérés körül kialakult helyzet megnyugtató rendezését - mondta Turi. Jelenleg ugyanis két szervezet végi ezeket: a GfK-Ipsos az országos rádiók hallgatottságát, a TNS pedig a budapestit vizsgálja. Ráadásul két mérési módszertan - a naplós módszer és a telefonos - van a piacon. Turi elmondta, hogy az egyesület pályázatot írt a hallgatottság kutatásra, s a tervek szerint még az idén eredményt is hirdetnek. Az elnök lapunk érdeklődésre azt mondta: jó lenne, ha egy kutatás lenne, de az ennél is fontosabb, hogy az adatok összehasonlíthatóak legyenek. A minden szereplő által elfogadott kutatási eredmények áraznák be a rádiós piacot, ami aztán stabilizálná a rádiós költéseket - tette hozzá Radeczky András, a Magyar Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese.

A rádiós piacon épp az a legnagyobb probléma, hogy miközben jelentős a rádiók hallgatottsága, a reklámtortából csak egy kis szeletet hasítanak ki. Az Amerikai Egyesült Államokban a rádió "fogyasztás" 18,6 százalékot hasít ki a teljes média fogyasztásból, s ehhez 15,2 százalékos rádiós költés társul, míg Magyarországon a 32,7 százalékos rádiós fogyasztáshoz 6,9 százalékos rádiós költés kapcsolódik. Az egyesület ezen szeretne változtatni.

A legújabb kutatás szerint naponta 7,4 millióan kapcsolják be a rádiókat, és átlagosan három órán át hallgatják a csatornákat. A hallgatók közül feltehetően legtöbben az autójukban kapcsolják be a rádiókat, márpedig a KSH adatai szerint napjainkban 3,5 millió autó fut az utakon, s feltehetően ezek mindegyikében van ma már rádió - jegyezte meg lapunknak Égető Gyula, Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke. A Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete egyébként szakmai programjának kialakításban figyelembe vette a helyi rádiók szempontjait is, így elmondható, hogy jelenleg a hazai rádiós piac 95 százalékának képviseletét fedi le az új szervezet - tette hozzá Turi.