A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A nyertesnek az ETCS L2 szintű vonatbefolyásoló rendszert kell telepítenie, a 30 kilométeres vasúti vonalszakaszon. (Az automatikus vonatbefolyásoló rendszer "elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben történő garantálása. A rendszer nem csupán a járművek sebességét felügyelheti, hanem például személyszállító vonatok esetében az ajtók helyes nyitását és zárását is, de akár különböző külső rendszerek riasztási információinak feldolgozására is képessé tehető - olvasható a Wikipedia-szócikkben.)
A nyertessel augusztus 18-án kötött szerződést a NIF. Indult még a tenderen a Siemens Mobility Kft. is.
A Napi.hu idén júniusban írta meg - az Átlátszó.hu alapján - hogy a Békéscsaba és Lőkösháza között egy közel 30 kilométeres vasúti szakasz újulhat meg nettó 127 milliárd forintból. A munkát a Strabag Rail Kft. és Mészáros Lőrinc egyik cége, a V-Híd Építő Zrt. nyerte el.