Március 24-én működött utoljára a megszokott módon az OTP 2011-ben bevezetett mobilbanki applikációja, a Smartbank a lakossági ügyfelek számára. A nem lakossági ügyfelek továbbra is használni tudják a SmartBank minden funkcióját.
A Smartbank helyét az új OTP MobilBank veszi át, amely biztosítja a napi bankoláshoz szükséges legfontosabb funkciókat. A szolgáltatás használatáért egyelőre nem számít fel külön havidíjat a bank.
Eredetileg március 1-jétől tervezte a bank a népszerű Smartbank szolgáltatás kivezetését, de miután a határidő előtti napokban is még több százezer kliensük nem váltott át az új alkalmazásra, február 28-án az OTP közölte, hogy március 24-ig használható marad a lakossági SmartBank mobilalkalmazás, vagyis ideiglenesen meghosszabbítja a SmartBank használatát.
A lakossági SmartBank alkalmazás május végéig elérhető marad, viszont a lakossági ügyfeleink számára már csak az új internet- és mobilbank regisztráció funkció, valamint a szelfis számlanyitás lehetőség jelenik meg, egyéb funkciókat nem érnek el. Nem tudják például QR-kód-beolvasásra és egyéb banki tranzakciókra használni a SmartBankot. Az internetes vásárlási tranzakciók jóváhagyása SMS-ben lesz lehetséges, amíg az ügyfél nem regisztrál az új Mobilbankba.