A hazai aktív korú lakosság tart az időskori anyagi bizonytalanságtól, és attól, hogy ahelyett, hogy magukról gondoskodnának, esetleg a rokonaikra kell támaszkodniuk. Az OTP Nyugdíjpénztár legfrissebb kutatása szerint a megkérdezettek 27 százalékának okoz álmatlan éjszakákat, hogy miből fog megélni idős korában.
A 36-39 év közöttiek körében ez az arány már 32 százalék, a legmagasabb valamennyi korcsoport közül. Majdnem ugyanennyien, a válaszadók 21 százaléka fél attól, hogy amikor idősebb lesz, a rokonai támogatására szorul majd.
Az időskori anyagi függetlenség fontosságát alátámasztja, hogy a megkérdezettek 50 százaléka számára nagyon fontos, hogy idős korában saját maga számára teremtse meg az anyagi feltételeket. 28 százalék számára kifejezetten fontos, hogy ne kelljen gyerekeitől, unokáitól segítséget kérnie.
Nem akarnak az emberek idős korukban a gyerekeikre, unokáikra támaszkodni.
A kutatásunk és a tapasztalataink is megmutatták, hogy a magyarok számára nagyon fontos, hogy idős korukban is megőrizzék anyagi függetlenségüket, ne terhet jelentsenek a családjuk számára, hanem éppen ellenkezőleg, mind életvitelükkel, mind tapasztalatukkal példaképek lehessenek a gyerekeik, unokáik számára - mondta tapasztalatokról Horpácsi Krisztina, az OTP Nyugdíjpénztár főosztályvezetője. Ezt az anyagi biztonságot nem csak az élethosszig tartó munkával, hanem már az aktív korban megkezdett tudatos, folyamatos öngondoskodással is megteremthetjük. Örömmel tapasztaltuk, hogy 2020-ban, a bizonytalan gazdasági környezet ellenére 13 000 új pénztártagot köszönthettünk, akik többnyire továbbra is a 40 év alatti korosztályokból kerülnek ki -tette hozzá Horpácsi.
Az OTP Nyugdíjpénztárhoz taglétszáma elérte a 237 ezer fős taglétszámot. Ráadásul 2018 óta minden évben, a belépők átlagos életkora 40 év alatt maradt, vagyis a hazai lakosság egyre fiatalabban ismeri fel a nyugdíjcélú megtakarítás szükségességét.
A pénztár lehetőséget kínál a teljeskörű digitális ügyintézésre. Ennek köszönhetően 2020-ban több mint 16 ezer kártyás tranzakciót indítottak a pénztártagok online, összesen 1,1 milliárd forint értékben.