Magyarországon jelenleg mintegy 8500 autóbuszt tartanak üzemben, amelyek átlagéletkora meghaladja a 14 évet; ezért célul azt tűztük ki, hogy ezt jóval 10 év alá vigyük - mondta el a miniszter az eseményen. Ráadásul ebben Palkovics szerint erősen támaszkodnak a hazai gyártású járművekre: a hazai autóbusz-stratégiát egyebek mellett arra alapozta a kormány, hogy Magyarországon komoly autóbusz-fejlesztési és -gyártási kapacitás, valamint szakértelem áll rendelkezésre.
Palkovics László szerint a hagyományos hajtásláncok fölött eljárt az idő, csökkenteni kell a járművek emisszióját, ezért cél, hogy magas technológiai színvonalú, a környezetet kisebb mértékben terhelő, hazai gyártású autóbuszokra cserélik a magyarországi autóbusz-állományt
Kapcsolódó
A hazai fejlesztésű és gyártású Credobus Econell 18 Next csuklós autóbusz ultrakönnyű vázszerkezetre épített jármű, a kategória legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos szén-dioxid kibocsátású terméke - ismertette Krankovics István, a gyártó Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója a bemutatón. Ismertette, hogy az új jármű, az Econell 18 Next a hasonló méretű és befogadóképességű buszoknál 3 tonnával, 15 százalékkal könnyebb, ez ugyanennyivel kevesebb üzemanyag-fogyasztást és környezetszennyezést jelent.
A miniszter kitért arra is, hogy a magyar gazdaság pozitív irányba változott; mint mondta, a magyar ipar high-tech, a járműipar ennek jó példája. Felidézte a Nemzetközi Valutaalap (IMF) egy évvel ezelőtti tanulmányát, amelyben minősítették a különböző országok iparszerkezetét a high-tech gyártásképesség és a high-tech termékek szempontjából. Magyarországon ez 70 százalék volt, annyi, mint Németországban vagy Dániában, ezzel a lista elején álltunk - fogalmazott Palkovics, aki annak is örül, hogy újra van magyarországi gyártású csuklós autóbusz.
A gyártó Kravtex Kft.-ről szólva jelezte, hogy a vállalat beszállítója a legnagyobb hazai közösségi közlekedési szolgáltatónak, a közelmúltban adták át egy 420 darabos keret utolsó autóbuszait a Volánbusznak. A Kravtexnek jelenleg mintegy 2400 busza üzemel a Volánbusznál.
Nem is a Credóé az egyetlen hazai elektromos busz: az Ikarus 120e-t a múlt hónapban mutatták be. Igazi különlegesség, ugyanis ez az első Magyarországon tervezett és gyártott, európai típusengedéllyel rendelkező, tisztán elektromos városi autóbusz.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!