November 3-ától teszteli új, ételmentő akcióját a SPAR – derül ki az élelmiszerlánc közleményéből. A SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. A boltlánc első körben Budapesten, Szegeden és Hódmezővásárhelyen működik együtt az ételmentő alkalmazás fejlesztőivel.
A Munch appon keresztül csomagolt és csomagolatlan kenyerek, pékáruk, sós- és édes finomságok, zöldségek, gyümölcsök, magvak, gyümölcslevek, tejtermékek, tészták, csomagolt szalámik, felvágottak, friss tojás, valamint további, hűtést nem igénylő termékek menthetők meg az eredeti ár akár harmadáért. A Munch egy magyar ötletgazdák által létrehozott platform, amelyen keresztül élelmiszerláncok és vendéglátóipari egységek jelentős kedvezménnyel értékesíthetik az aznap el nem adott, de jó minőségű élelmiszereiket.
Az áruházlánc Budapesten a XI. kerületben 10, Szegeden 9, Hódmezővásárhelyen pedig 2 egységében indította el az akciót, a tervek között szerepel, hogy a tesztidőszakot követően újabb üzletek kapcsolódjanak be a kezdeményezésbe.
90 millió tonna
„A környezetről jelentős terhet veszünk le azzal, hogy ezeket az élelmiszereket nem dobjuk ki. A pazarlás sajnos globális jelenség, a világon előállított összes élelmiszer egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik, ami csak Európában évente majdnem 90 millió tonna feleslegesen kidobott élelmet jelent. Mostantól azonban a SPAR vásárlói is hatékonyan takarékoskodhatnak a Munch segítségével” – mondta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezetője.
„Magyarországon már több, mint 600 független és országos szinten jelen lévő üzlet csatlakozott az ételmentő platformunkhoz több mint 35 településről. A SPAR csatlakozása bizonyítja, hogy a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőknek is egy jól kivitelezhető, valódi megoldást nyújt a pazarlás visszaszorítására a Munch. Olyan Muncholóról is tudunk, aki egy év alatt több, mint 500 adag ételt mentett meg, és ezzel mintegy egymillió forintot tudott megspórolni a Munch segítségével” – közölte Perepelica Kirill, a Munch társalapítója és kereskedelmi igazgatója.