A Plantcraft több év kutatási munka eredményeként fejlesztett ki természetes növényi fehérjeforrások és egyedi hozzávalók felhasználásával szója-, glutén- és adalékanyagmentes felvágottakat, hogy a másodgenerációs húshelyettesítő termékekkel az amerikai piacra léphessen. A piacra lépést jövőre tervezik, 2021 végére 5 millió dollár árbevételt érnek el, öt év alatt pedig négyezer tonna terméket adnak el - közölte a cég az MTI érdeklődésére.
Az Amerikai Egyesült Államokban javában zajlik a növényi alapú húshelyettesítők forradalma. Az amerikai lakosságnak jelenleg 5 százaléka vegetáriánus, 3 százaléka vegán, ami a lakosság számát és fogyasztási szokásait nézve is nagy piacnak számít - írták a közleméányben.
A céget az Új-Zélandon élő, magyar származású Ohens Katalin és a budapesti Hetényi Csaba alapította, akik egy magyar biotechnológus kutató receptje alapján indultak el a termékfejlesztésben, a startup munkáját a berlini Proveg Incubator és a budapesti CEU InnovationsLab is segíti.
Az induló termékcsoportban a paték már teljes mértékben elkészültek, néhány termék az utolsó fejlesztési fázisban vannak, reményeik szerint egy-két hónap múlva elnyerik a végleges formájukat, ízüket, és megkezdhetik a piaci bevezetést az Egyesült Államokban - írta Hetényi Csaba, a Plantcraft társ-alapítója a közleményben
.Zsembery Levente, az X-Ventures Alpha Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. vezérigazgatója szerint jelentős piaci potenciált látnak a Plantcraft termékeiben és a csapat által felhalmozott know-how-ban.