Négyféle főétel közül válogathattak az elmúlt héten a budapesti ITBN konferencia résztvevői az automata étteremben. A vadonatúj, egészséges összetevőkből álló koncepciót a sikeres Fornetti látványpékség-franchise alapítója, Palásti József és csapata dolgozta ki az elmúlt két évben. A vállalkozó Food Universum néven indította el új cégét, amely egy sor újdonságot kíván bevezetni a magyar piacra.
Ezek közül az első a konferencián bemutatkozó Beeep! ételcsalád. Ennek lényege, hogy a svéd technológiával elkészített egytál ételt egy hónapig lehet normál hűtőben tárolni, majd a tálca tartalma mikrohullámú sütőben melegítve néhány perc alatt elkészül, és fogyasztható. A név is az elkészítési módra utal: az étel elkészültekor a csomagolás sípoló hangot (angolul beep) ad.
Kapcsolódó
A konferencián az ételeket egy szintén új fejlesztésű automatából választották a vendégek, de januártól bárki megrendelheti magának az akkor startoló webshopból.
Régi telephely - csúcstechnológiával
A Beeep !termékeket a Palásti József tulajdonában levő Food Universum Kft. gyártja az egykori budafoki sajtgyár telephelyén. Az üzemet 13 millió eurós - 4 milliárd forintos - beruházással szerelték fel a legkorszerűbb technológiával. Állításuk szerint napi 40 tonnás termelésre képes az ételgyár, hogy prémium minőségű, 30-45 napig hűtőben tárolható és egészséges egytálételeket 21 féle változatban készítsenek el.
A már kifejlesztett, vákuumcsomagolt 3-4 termékcsalád elemei már figyelembe veszik a megváltozott igényeket: glutén- és laktózmentes, vegán termékeket is csomagolnak majd. A Beeep termékcsalád mellett a Food Universum hamarosan debütáló street-food termékeit is itt gyártják. Ez utóbbiak Boccacini név alatt jelennek meg hamarosan.
Reformételek megfizethető áron
Az új, internetes értékesítési hálózat mellett Palásti József továbbra is hisz a hagyományos, franchise-hálózat erejében. A 40 százalékban zöldségből és 60 százalékban húsból készült sült Boccacini rudacskákat elsőként két helyszínen és egy mobil food-truck "bevezetésével" mutatják be Budapesten - majd rövidesen komplett franchise hálózat lép be.
A tesztidőszak és a Fornetti-hálózat tapasztalatait felhasználva a tervek szerint mintegy 50 franchise partnerrel indul a reform street-food termékek értékesítése. A Beeep! készételek pedig ott lesznek majd szinte minden nagy irodaházban, üzemekben és lakóparkokban Automata étterem márkanéven. Palásti József tervei szerint a jövő év elején már 300 automata étterem szolgálja már ki a "vendégeket". A hazai terjeszkedéssel egyszerre elindul a Food Universum a környező országokban is. A Fornetti kapcsolatrendszerét kihasználva Pozsonyban, Bécsben, Ukrajnában is elkezdődik a Beeep! és a Boccacini helyi értékesítésének előkészítése.