Az utóbbi időszakban újra megnövekedett a Magyar Posta Zrt. nevében történő visszaélések száma, amelyekben a cég védjegyeit (logó) és arculati elemeit jogosulatlanul felhasználva igyekeznek megtéveszteni a lakosságot.

Ügyfeleinktől egyre több ilyen bejelentés érkezik hozzánk napi gyakorisággal. A hamis e-mailben vagy sms-ben általában csomag átvételéhez kérik a szállítási cím egyeztetését és/vagy a díj kifizetését - írta az állami cég.

A levélben látható „Kattints ide”, „Fizessen online” vagy „Küldje el nekem a csomagot” illetve hasonló feliratú linkre kattintva azonban adathalász weboldalra kerül a címzett, az itt megadott adatok pedig csalók birtokába jutnak és a bankszámlán lévő pénz is veszélybe kerülhet.

Kérik, hogy ha valaki ilyen gyanús emailt vagy sms-t kap, semmiképp ne kattintson a benne szereplő hivatkozásokra és ne adjon meg adatokat! Első lépésként mindig ellenőrizni kell a feladó e-mailcímét vagy sms esetén a küldő telefonszámát, mert abból rögtön kiderülhet, hogy nem a Magyar Posta hivatalos elektronikus címéről (@posta.hu) vagy telefonszámáról (06-30-344-4987) érkezett a megkeresés - hívta fel a figyelmet a cég.

A Magyar Posta kizárólag nemzetközi küldemények esetén a vámkezelési díjak kiegyenlítése kapcsán küld online vagy sms fizetési értesítést, amelyben minden esetben a www.posta.hu/szolgaltatasok/vam link szerepel.

Amennyiben nyomkövetési kódot tartalmaz a küldemény, a Posta honlapján a kód beírásával bármikor elérhetők a hiteles szállítási információk.

Gyanúra, fokozott elővigyázatosságra adhat okot a magyartalan megfogalmazás, helyesírási hibák, vagy ha nem is rendeltünk csomagot, mégis arról értesítenek, hogy fizessünk a megrendelt csomagért, túl kecsegtető, drága telefon- vagy egyéb nyeremény ígérete mindig megfontoltságra, elővigyázatosságra adhat okot. Javasolják az ügyfeleknek, hogy mindig ellenőrizzék a hirdetés vagy értesítés valódiságát és győződjenek meg róla, hogy valóban a cég hivatalos e-mailcíméről vagy telefonszámáról érkezett-e az üzenet. Kétség vagy gyanú esetén a posta ügyfélszolgálatához lehet fordulni.

A megtévesztő értesítésekről szóló ügyfélbejelentéseket a Magyar Posta komolyan veszi, és a lakossági tájékoztatás mellett jelzi azt az intézkedésre jogosult hatóságnak is.

Ha valaki mégis a csalók áldozata lesz és kár éri, akkor tegyen rendőrségi feljelentést. A hamis értesítésekre adott válaszok következtében felmerült esetleges károkért a Magyar Postát nem terheli felelősség - olvasható a közleményben.