A kibővített, kétszer 50-es rangsorban a legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozókat, valamint az 50 legsikeresebb PR- és kommunikációs szakember rangsorát tartalmazza. Mindkét lista összeállításában szakértői zsűri működött közre. Simon Krisztián, a lap főszerkesztője a PR-szakemberek listája kapcsán kiemelte, sokan hiányoltak a szakmában egy olyan önálló rangsort, ami a PR-t jeleníti meg.
A legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozó immáron zsinórban negyedik alkalommal Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója.
A második helyre Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója került, míg a harmadik legsikeresebbnek Mérő Ádám, a Coca-Cola consumer & shopper connection igazgatója bizonyult. A negyedik Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a Digi márkamenedzsere, az ötödik Kovács András Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője lett.
Máshogy alakul a sorrend ugyanakkor PR/kommunikációs szakemberek listáján, melyet a médiapiac meghatározó vezetői, főszerkesztők, szakértők és szakmai szervezetek képviselőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze – írja a szaklap közleményében.
A zsűri azt vette figyelembe, hogy az adott szakember mennyire eredményes, sikeres a saját területén, mennyire tekinthető véleményvezérnek, hogyan változott a befolyása és az elismertsége az elmúlt egy évben.
Mindezek alapján Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója végzett az élen.
A második helyre Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója került, míg a dobogó harmadik fokára Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapító-ügyvezetője állhatott fel.
A negyedik helyen Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője, az ötödik helyen Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója végzett.
A szaklap további érdekességként megjegyzi, hogy a PR-szakemberek ötvenes listájának jóval több mint felét, 29 pozíciót hölgyek tesznek ki.