A Lidl és a Penny nagyot nyert, választottak a magyar vásárlók
Melyik boltláncban lehet a legtakarékosabban bevásárolni - erre a kérdésre adtak választ a magyar vásárlók. A diszkontok közül a Lidl és a Penny előnye jelentős a többiek előtt - derült ki a Pulzus Kutatónak a Napi.hu megbízásából készült felméréséből.
Magyarországon is jóval drágábbak az élelmiszerek, mint egy évvel korábban. A hivatalos statisztikai adatokban is jelentős áremelkedés látható, részben emiatt, részben pedig a mától, február elsejétől hatályba lépő élelmiszerárstop miatt újabb, több hónapos forduló kezdődik a boltláncok kiélezett árversenyében.
Az még kérdés, melyik lánc milyen megoldásokkal rukkol elő a következő napokban, de támpontot adhat, hogy a magyarok megítélésében az elmúlt időszakban melyik boltlánc alkalmazza a legjobb árakat.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
Ha takarékosan szeretne valaki élelmiszert vásárolni, akkor a Lidl vagy a Penny egyik magyarországi üzletét választja – leegyszerűsítve ez derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített, országos, reprezentatív közvélemény-kutatásból, amely arra kereste a választ, hogy melyik boltlánc üzleteiben tudják a legkedvezőbb áron megvásárolni a szükséges termékeket.
Fontos, hogy ez nem kedveltségi rangsor, pusztán arra adtak választ a megkérdezettek, melyik a legkedvezőbb árakat biztosító boltlánc. Azt is figyelembe kell venni, hogy vannak olyan boltláncok, amelyek nem, vagy csak visszafogottabban vesznek részt a teljes árversenyben, mert a magasabb vásárlóerejű réteget célozzák meg. Emellett vannak olyan piaci szereplők, amelyek hálózatában sok kis üzlet van, ahol eleve magasabb az árfekvés.
A mostani kutatásból az látható, hogy a nők és a férfiak megítélésében is a Lidlnél a legjobbak az árak. A Pennyt azonban sokkal több nő tartja olcsó boltláncnak, mint férfi.
A Lidl fölénye a megyeszékhelyen élők körében a leglátványosabb, miközben a vidéki városokban élőknél a Penny alig maradt el tőle. Utóbbi településeken élők 29 százaléka a Lidlt, 24 százalékuk a Pennyt választotta.
A községekben, ahol többek között a Coop elég erős, ez a boltlánc az átlagos eredményénél jobban szerepelt, de így is az ott élők 3 százaléka mondta a legkedvezőbb árakat nyújtó boltláncnak.
Ezt kell tudni a kutatásról
A
Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok
reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti,
hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a
magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos
lakosság véleményét."Csatlakozz a Pulzushoz! Légy Te is véleményvezér!"