Tavaly nyáron indultak a tárgyalások, majd többkörös megbeszélések után megalakult a tallinni székhellyel rendelkező Quica. Tulajdonosai körét tekintve többségében magyar, de amerikai szakemberek mellett angyalbefektetők is alkotják.
A cég, amelyet Észtországban 23,4 millió forint kezdőtőkéből alapítottak, teljes mértékben online működik, egy új- és használt piaci termékértékesítést, úgynevezett alternatív kereskedelmi csatornát kínál.
Kapcsolódó
A Quica koncepciója ugyanis, hogy az e-piacterek hagyományos működését háromoldalú online piactérré alakítja át. Az eladó és vevő mellett belép az önkéntes hirdetésmegosztó, aki hirdetési sikerdíjat kap, amennyiben rajta keresztül talál vevőre az adott termék.
"Mivel a tulajdonosok többsége magyar, így a hazai pilot bevezetés volt célszerű, de később német és angol nyelvterületeken kezdenénk meg a nemzetközi terjeszkedést"- mondta el a Napi.hu-nak Bujdosó Gergely, ötletgazda, aki spanyol nyelvterületre, például Dél-Amerikába is belépne majd a jövőben.
Hamarosan további tőkebevonást terveznek 20-50 ezer eurós nagyságrendben, amely a nemzetközi terjeszkedést, illetve a kereskedelmi partnerek sikerességét növelő tracking és az adatszolgáltató rendszer felépítését szolgálná.
A 2022-re tervezett 34-50 millió forintos árbevételt évente 3-4 szeresére kívánják emelni. Applikációjuk az év második felében érkezhet, addig is további befektetőket keresnek.