Január óta alapesetben évi 250 óra túlmunkát lehet elrendelni - kollektív szerződés alapján ez felmehet 300 órára - és további 150 (illetve 100) órányi túlórát "önként", egyéni megállapodásokkal vállalhatnak a dolgozók.
Az autó- és az elektronikai iparban is számos munkáltató még abban állapodott meg a szakszervezetekkel, hogy nem íratnak alá 400 óra túlmunkát a dolgozókkal - mondta László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke a hetilapnak.
Az év elején a Vasas-szakszervezet még azzal számolt, hogy a többi cégnél a rabszolgatörvény élesedése őszre várható, addigra ugyanis kimerülnek a 250 vagy 300 órás túlórakeretek. Később úgy tűnt, idén talán nem is kell ezzel foglalkozni, mert az autó-, illetve a feldolgozóipar lassulni kezdett. Csakhogy most kevesebb a dolgozó, mint amennyit a termelés igényelne, ezért őket hajtanák jobban.
A nagy autógyártóknál a szakszervezet még nem tapasztalt ilyen törekvést, de az alvállalkozóik körében már igen. Ahol jelen van a Vasas, ott a szervezetek mintegy 10 százaléka jelezte eddig, hogy tapasztaltak már nyomást a munkáltató részéről. Ez valamivel több mint húsz céget, tehát nagyjából 12-15 ezer alkalmazottat jelent.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Az orosz katonai hírszerzést sejtik az IKEA felgyújtása mögött

Közeleg a béke: halál fia, aki visszatér a szülőföldjére

A Pepsi 2 milliárd dollárért bekebelez egy üdítőmárkát, kilőttek a részvényei

Újabb rossz hír: ez biztosan nem hiányzott a németeknek
Tömegével pusztul a Balaton legértékesebb hala – megvan a felelőse
Alattomos módszert használtak a szombati tüntetésen, petíció is indult ellene

Újabb átalakítás jön az egészségügyben

A szegedi mellett egy másik üzemet is építhet a BYD

A vásárlók 40 százaléka 40 alatti: imádják a fiatalok ezt a luxusmárkát
