A Randstad Employer Brand Research 2021 felmérés eredményei alapján nyolcadik alkalommal adták át a legvonzóbb vállalatoknak járó díjakat: a Samsung lett a legvonzóbb magyarországi munkáltató a magyar munkavállalók értékelése szerint, a tavalyi győztes LEGO idén a második helyen, a Mercedes pedig a harmadik helyen végzett. A legismertebb munkaadónak járó címet a Tesco vehette át – idézi a felmérés eredményeit az MTI.
A szektorok versenyében az IT végzett az élen, azt követte a telekommunikációs ágazat és az üzleti szolgáltatási szektor, a munkavállalók ezeken a területeken helyezkednének el a legszívesebben.
A munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb tényező rangsora szinte változatlan az elmúlt évekhez képest. Továbbra is a fizetés a legfontosabb szempont, a második helyen áll a kellemes munkahelyi légkör és a hosszú távon biztos állás.
Arról is beszámoltak, hogy míg az előző évi felmérésben a ténylegesen munkaadót váltók és a váltást tervezők aránya is magasabb volt az európai átlagnál, ami azt jelzi, hogy a hazai munkaerő kimondottan mobilis, addig ezekben az értékekben jelentős csökkenést tapasztaltak 2021-ben. Az idei kutatásban a megkérdezetteknek csak 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt fél évben munkahelyet váltott, 28 százalék pedig jelezte, hogy a következő 6 hónapban váltani készül. Az adatok szerint a tavalyi lassulást követően idén, a helyzet normalizálódásával ismét számítani lehet a fluktuáció növekedésére.
Az idei kutatásban azt is vizsgálták, hogy az elmúlt több mint egy évben a pandémiás helyzet hogyan hatott a hazai munkavállalókra. A megkérdezett magyarországi dolgozók valamivel több mint kétötöde nyilatkozta, hogy a vírushelyzet hatására megváltoztak munkakörülményei (ez jelenthet például több vagy kevesebb munkaórát vagy kényszerszabadságot is), míg 55 százalékuk szerint nem változott jelentősen a helyzete.
A Randstad Employer Brand Research a világ legátfogóbb független munkáltatói márkakutatása, amely több ezer vállalat közül választja ki a legvonzóbb munkaadókat. A kutatás a 18-64 éves korosztályból mintegy 190 000 válaszadó véleményét gyűjti össze 34 piac 6493 vállalatáról. Magyarországon több mint 7600 ember vett részt a kutatásban.