Az élelmiszerlánc-biztonsági hatóság szakemberei kiemelt figyelmet fordítanak az áruk eredetére, de ellenőrzik majd a webáruházak árutárolását, kiszállítási tevékenységét is.
Az internetes kereskedelem folyamatosan bővülő piaci szegmens, 2008-ban még 60 milliárd forint értékű áru mozgott a magyar elektronikus piacon, 2012-ben pedig elérte a 160-180 milliárd forintot. Az előrejelzések szerint a továbbiakban évente legalább 10 százalékkal nő majd a forgalom. Az EU nyugati országaiban az e-kereskedelem aránya a teljes kereskedelemben eléri a 10 százalékot, Magyarországon ez az arány 2011-ben 2,4 százalék volt.
A közelmúltban több élelmiszerlánc is bejelentette, hogy elindítja az internetes webshopon keresztüli értékesítést, az internetes élelmiszer-kereskedelem részaránya tehát folyamatosan emelkedni fog. A Nébih kisebb számban a korábbi években is végzett ellenőrzéseket ezen a területen, de a trendek változásait figyelembe véve a következőkben fokozottan ellenőrzi az internetes kereskedelmet.